حاجی‌دلیگانی:

دولت باید به معترضان دریافت نکردن یارانه رسیدگی کند/ ارز ترجیحی به حساب مردم واریز شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۰، دولت مکلف است به کسانی که به دریافت نکردن یارانه خود اعتراضی دارند، رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه پرداخت یارانه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۰، دولت مکلف است به کسانی که به دریافت نکردن یارانه خود اعتراضی دارند، رسیدگی و برای پرداخت یارانه آنها اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه لازم برای این موضوع اختصاص داده شده است، افزود: در حال حاضر میزان درآمد حاصل از یارانه ها، از آنچه که به مردم پرداخت می‌شود، بیشتر است؛ از این رو هیچگونه دلیلی برای عدم رسیدگی پذیرفتنی نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: توجیه سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر وجود مشکلات فنی برای وارد کردن دقیق اطلاعات مردم در سامانه قابل قبول نیست. مجلس به صورت جدی پیگیر این موضوع است و امیدوارم نتیجه آن هر چه زودتر به اطلاع مردم برسد.

این نماینده مجلس درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توضیح داد: در بودجه سال ۱۴۰۰، ۸ میلیارد دلار برای تأمین کالای اساسی اختصاص داده شده است.طبق بررسی‌های انجام شده، بخش مهمی از ارز ترجیحی که در اختیار واردکنندگان کالا قرار می‌گیرد، به دست مردم نمی‌رسد؛ در ننتیجه مجلس بر آن شده ارز ترجیحی به جای آنکه به حساب تأمین کنندگان کالا برود، مستقیماً به شکل نقدی و اعتباری به حساب مردم واریز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۳۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آقایان دولتی اگر واقعا دلتان برای مملکت و مردم بیچاره می‌سوزد خواهش میکنم شعار ندید نزدیک به ده سال است یارانه می‌دهید به وزیر وکیل مدیر و.... ولی یارنه به کسی که مستحق میباشد بیکار و متاهل و درس خوانده به ایشان نمیدهید و برای کسری بودجه راحت می‌شود آنهایی که حقوق بالا دارند را پیدا کرد لیکن عد های نمی‌خواهند که این کار عملی شود من شخص را سراغ دارم مهندس هست استاد دانشگاه هست خانمش مهندس است ساختمان در تهران دارند در شهر اراک دارند حالا چند تاش هم نمی دونم یارنه هم می‌گیرند لطفا کاری کنید که خدا و بنده خدا خوششان بیاید والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
ی سوال؟
چرا یارانه ۳ دهک اول جامعه که به اون نیاز ندارن حذف نمیشه؟؟!!
تقریبا ۲۳۰۳۳۰۰۰ نفر میشه که ماهانه چیزی حدود ۱،۰۴۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیارد تومان که میشه در طول یک سال برای همه بیکاران پسر مملکت شغل ایجاد کرد و از این بحران نجات یافت!!!
پیدا کنید پرتقال فروش را!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام
یارانه خواهرم بخاطر اشتباه خودمون 9 سال پیش حذف شد. الان هر چه قدر پیگیر هستیم کسی پاسخگو نیست.... واقعا متاسفم
آخرین اخبار