پنتاگون: ما فعالیت‌های غیرعادی روسیه را تحت نظر داریم

پنتاگون ادعا کرد که فعالیت‌های غیرعادی نیرو‌های نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین را زیر نظر دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه مدعی شد که فعالیت‌های غیرعادی نیرو‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین را تحت نظر دارد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری گفت: «ما به ردیابی و نظارت بر فعالیت‌های نظامی غیرعادی روسیه در نزدیکی اوکراین و  مشورت با متحدان و شرکا در این زمینه ادامه می‌دهیم.»

او در ادامه ادعا کرد «هرگونه اقدام خصمانه روسیه باعث نگرانی شدید آمریکا خواهد شد.»

کربی از بیان اینکه پنتاگون بر چه فعالیت‌هایی نظارت می‌کند خودداری کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گزارش تعدادی از رسانه‌های غربی مبنی بر خروج نیرو‌های روسیه از مرز با اوکراین را تکذیب کرده بود.

زاخارووا در  کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که مسکو هرگونه ادعا که روسیه نیرو‌های خود را در مرض با اوکراین خارج کرده، تکذیب می‌کند و این ادعا‌ها را کمپینیدروغین علیه روسیه در رسانه‌های آمریکایی عنوان کرده بود.

منطقه دونباس در شرق اوکراین، از سال ۲۰۱۴ درگیر جنگ است. جنگی که سبب کشته شدن بیش از ۱۳ هزار نفر از نیرو‌های کی‌یف و جدایی طلبان حامی روسیه شده است.

این منطقه مستعد برای تنش هاست. آوریل گذشته، کشور‌های غربی درباره استقرار قابل توجه نیرو‌های روسیه در این مرز و افزایش تنش‌ها هشدار دادند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت تحرکات اخیر روسیه در این منطقه واقعیت دارد، اما از آنچه در ماه آوریل انجام گرفته بود اهمیت کمتری دارد و همچنین فاصله بیشتری با مرز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
طبق معمول آمریکا از اون سر دنیا اومده تو روابط کشورا دخالت کنه
آخرین اخبار