اذعان روزنامه اماراتی به آزادی قریب الوقوع مأرب

روزنامه العرب چاپ لندن در گزارشی اعلام کرد استان مأرب به زودی به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شده و آمریکا در این خصوص اقدام عملی نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از البوابه الاخباریه الیمنیه، روزنامه العرب که از سوی سازمان اطلاعات امارات تامین مالی شده و در لندن چاپ می‌شود در گزارشی به آزادسازی قریب الوقوع استان مأرب به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اذعان و اعلام کرد حکومت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌ جمهور مستعفی و فراری یمن در مقابل چشم جهانیان سقوط خواهد کرد.

این روزنامه در خصوص نقش آمریکا نیز گفت: آمریکا قصد دارد از طریق سفر «تیم لندرکینگ» فرستاده خود در امور یمن نشان دهد که به دنبال حل این مسئله (آزادسازی مأرب) است، اما دومین سفر لندرکینگ در دو هفته اخیر نیز نتوانست کاری از پیش ببرد. در واقع آمریکا هیچ اقدام عملی در خصوص یمن انجام نمی‌دهد بلکه فقط تظاهر می‌کند.

دو روز پیش نیز عبدالوهاب المحبشی یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: هیچ شرطی برای متوقف کردن عملیات آزادسازی مأرب قابل قبول نیست و تنها راه این است که ائتلاف متجاوز سعودی تجاوز به یمن را متوقف کند و عملیات آزادسازی مأرب با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس سخنان این مقام یمنی عشایر مأرب از سیطره مزدورانی که از مناطق و کشور‌های مختلف به شهرشان یورش آورده اند، به ستوه آمده‌اند. اقدامات وحشیانه و ظالمانه مزدوران و متجاوزان ائتلاف سعودی و به ویژه حزب الاصلاح علیه اهالی استان مأرب باعث شده است اغلب آن‌ها در کنار نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی قرار گیرند و همین حضور، پیشروی‌های زیادی را محقق ساخته است. پیش بینی می‌شود آخرین لحظات آزادسازی مأرب از داخل این شهر باشد، زیرا شمار زیادی از ساکنان مأرب آماده تعیین تکلیف نهایی این نبرد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار