رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در مورد آینده افغان ها ابراز نگرانی کرد

رئیس سازمان بین المللی مهاجرت «‌آی او ام» گفت که وخامت اوضاع انسانی در افغانستان ممکن است منجر به افزایش آوارگی مردم این کشور شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  از پایگاه خبری "بیگ نیوز نتورک"، ویتورینو رئیس سازمان بین المللی مهاجرت «‌آی او ام»   اظهاراتش را پس از پایان سفر دو روزه خود به افغانستان بیان کرد و گفت که در زمستان مهاجرت‌ها و مصیبت افغان‌ها افزایش خواهد یافت.

او خواستار کمک سخاوتمندانه جامعه بین‌المللی به افغان‌ها شد و ضمن ابراز نگرانی از احتمال فروپاشی اقتصادی افغانستان، افزود: پنج و نیم میلیون نفر در داخل این کشور آواره شدند، از جمله بیش از ۶۷۰ هزار نفر تاکنون مجبور به ترک خانه های خود در سال جاری شده اند که ۶۰ درصد آنها کودک هستند.

وی  همچنین تاکید کرد که تغییرات آب و هوایی نیز به شدت به افغانستان ضربه زده و حدود ۷۰ درصد از جمعیت تحت تاثیر خشکسالی و سیل قرار گرفته اند.

دبیر کل سازمان بین المللی مهاجرت گفته است: «بیش از نیم جمعیت این کشور در یافتن مواد لازم غذایی با مشکل مواجه می‌باشند.»

به گفته ویتورینو، عدم دسترسی به غذای کافی معضل سوء تغذیه به ویژه برای کودکان را به سطح قابل ملاحظه‌ای افزایش بخشیده است. بیش از ۸۰ درصد از افغان‌هایی که توسط این سازمان مورد سوال قرار گرفته اند، گفته اند که معیشت خود را از دست داده‌اند. میلیون‌ها تن در مکان‌های به شدت نامناسب زندگی می‌کنند.

وی تأکید کرده است که برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی در افغانستان نیاز شدید به «‌توجه و کمک‌های سخاوتمندانه جامعه جهانی» می‌رود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار