پارس جنوبی با تولید روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به استقبال زمستان می‌رود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آمادگی کامل برای تولید روزانه گاز به میزان ۷۰۰ میلیون متر مکعب در زمستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مشکین‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید هفتگی از طرح‌های در حال اجرای این شرکت، گفت: برای تولید گاز از ۳۷ سکوی دریایی پارس جنوبی به میزان ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز آمادگی کامل داریم.

او آغاز تولید از ردیف اول تصفیه گاز پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی را به عنوان اولویت نخست مجموعه طرح‌های در حال اجرا عنوان کرد و افزود: در ابتدای امسال وقفه‌ای کوتاه در کار‌ها ایجاد شد که برنامه‌های توسعه را مختل کرد، اما با تلاش مضاعف کارفرما و پیمانکاران، فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و در حال جبران تاخیر‌ها هستیم و قولی را که به شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت مبنی بر تحقق تولید از پالایشگاه فار ۱۴ در پایان آذر امسال داده‌ایم، به طور جدی دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس طرح رو به پایان خط لوله انتقال میعانات گازی سایت دو پارس جنوبی به منطقه پارس یک را از مهم‌ترین برنامه‌های درحال اجرا برشمرد و بیان کرد: با تکمیل این طرح، میعانات گازی پالایشگاه‌های سایت دو پارس جنوبی از طریق یک خط لوله با ظرفیت هزار متر مکعب برساعت به سایت یک و تاسیسات ذخیره‌سازی میعانات گازی موجود در این منطقه منتقل می‌شود.


بیشتر بخوانید


مشکین‌فام افزود: این طرح شامل نزدیک به ۶۰ کیلومتر خط لوله ۳۲ اینچ و یک ایستگاه پمپاژ است و فعالیت‌های مناسبی در زمینه تکمیل آن انجام گرفته است و امیدواریم تا پایان آبان‌ امسال، این خط لوله تکمیل شود و بتوانیم میعانات پالایشگاه‌های سایت دو را به سایت یک منتقل کنیم.

صادرات گاز مایع اسکله شماره ۲ و گوگرد از بندر سیراف پارس تا پایان امسال

او به دیگر طرح در حال اجرا در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در بندر سیراف پارس تنگنا‌های جزیی وجود داشت که در حال برطرف شدن است و فعالیت‌ها به‌طور جدی دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه اسکله شماره یک صادرات گاز مایع (پروپان و بوتان) بندر سیراف پارس با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب بر ساعت از بهمن‌ پارسال در حال بهره‌برداری است، عنوان کرد: روند ساخت و تکمیل اسکله شماره ۲ گاز مایع بندر سیراف پارس نیز با سرعت مناسبی در حال اجرا است و به‌تازگی بازو‌های بارگیری این اسکله نصب شده است و این بخش از بندر نیز تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

مشکین‌فام همچنین گفت: امکان انبار گوگرد تولیدی پالایشگاه‌های پارس ۲ در اولین سوله ذخیره‌سازی گوگرد بندر سیراف پارس با ظرفیت ۴۳ هزار تن تا پایان دی‌ فراهم می‌شود و صادرات این محصول نیز تا پایان امسال محقق می‌شود.

تکمیل بلوک اول نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت پارس جنوبی

او با بیان اینکه فعالیت‌های باقیمانده در بلوک اول نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت پارس جنوبی ظرف یک ماه آینده تکمیل می‌شود، بیان کرد: انتظار داریم تا پایان آذر راه‌اندازی اولین بلوک تولید برق با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات از نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت را در دستور کار داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره آخرین وضع طرح مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی فاز‌های ۲ و ۳ پارس جنوبی (DMC) نیز گفت: فعالیت‌های اجرایی این طرح پیشرفت خوبی داشته است و منتظریم با تحویل میعانات گازی از بهره‌بردار پالایشگاه به منظور تصفیه، این واحد هفته آینده وارد مدار تولید شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.