تأیید سفیر جدید آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ازسوی سنای این کشور

مجلس سنای آمریکا توماس نایدز، گزینه انتخابی دولت بایدن را به عنوان سفیر در سرزمین‌های اشغالی تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، مجلس سنای آمریکا، گزینه انتخابی دولت این کشور به ریاست جمهوری «جو بایدن» برای سفیر واشنگتن در سرزمین‌های اشغالی را تأیید کرد.

بنابر اعلام این خبرگزاری سناتور‌های ایالات متحده «توماس نایدز» بانکدار آمریکایی و معاون بانک «مورگان استنلی» را به عنوان سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی تأیید کردند.

این در حالی است که یک روز پیش از این، «جاش هالی» سناتور آمریکا از ایالت میزوری؛ مانع «رابرت منندز» ارشدترین سناتور دموکرات در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا شد تا تأیید سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به تعویق بیفتد.

اما اکنون «چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا، بار دیگر این رأی‌گیری را به صحن سنا آورد تا توماس نایدز با کسب اکثریت آرا به مقام سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی برسد.

توماس نایدز در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور مدیریت و منابع بود و روابط کاری متعددی با مقامات رژیم صهیونیستی داشت.

خرداد ماه سال جاری منابع خبری اعلام کردند که جو بایدن در نظر دارد تا سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را به سمت فرستاده امور آمریکا در خاورمیانه منصوب کند.

در آن زمان دولت آمریکا در حال بررسی انتخاب «دنیل شاپیرو» سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی، به عنوان فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه بود، اما برخی منابع دیگر گمان می‌کردند که توماس نایدز به عنوان گزینه احتمالی فرستاده خاورمیانه باشد، اکنون، اما نایدز برای سفیری در سرزمین‌های اشغالی انتخاب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار