میقاتی: کسی نمی‌تواند لبنان را از کشور‌های عربی دور کند

نخست وزیر لبنان گفت کسی که تصور می‌کند می‌تواند لبنان را از عمق عربی اش دور کند، در اشتباه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نفر از الجزیره، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در سخنانی گفت که کسی نمی‌تواند میان لبنان و کشور‌های عربی فاصله بیاندازد.

او گفت: دولت لبنان از داخل با خط مشی برای از کار انداختن آن روبرو شد. مواضع شخصی وزیر اطلاع رسانی، لبنان را با تحریم کشور‌های خلیج (فارس) روبرو کرد.

میقاتی افزود: هر کسی که تصور می‌کند می‌تواند لبنان را از عمق عربی اش دور کند، اشتباه می‌کند. کابینه، محلی طبیعی برای بررسی پرونده‌ها به دور از دیکته هاست. اراده جدی داریم تا پرونده روابط با عربستان و کشور‌های خلیج (فارس) را در چارچوب مسالمت آمیز حل کنیم. از وزیر اطلاع رسانی می‌خواهم تا وجدان خودش را قاضی کند و به منافع ملی در برابر شعار‌های عوام پسندانه اولویت بدهد. هر کسی که فکر می‌کند به تعطیلی کشاندن دولت و افزایش سقف خواسته‌های سیاسی، راه حل است، اشتباه می‌کند. آماده گفتگو با برادران خودمان هستیم.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در ادامه تصریح کرد: پیش از اتخاذ موضع قاطعانه، نشست‌های زیادی خواهیم داشت.

میقاتی افزود: تلاش کردیم تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت در اختیار دستگاه قضایی باشد. سخنان وزیر اطلاع رسانی باعث بروز مشکلاتی برای دولت شد. لبنان هرگز از روابط تاریخی با عربستان جدا نخواهد شد.

گفتنی است پیش از این در پی سخنان «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درخصوص پوچ خواندن جنگ یمن عربستان، امارات، کویت و بحرین سفرای خود را از لبنان فراخوانده و عذر سفیر‌های لبنان را خواستند.

مقامات لبنانی نیز اعلام کردند برای بهبود این شرایط به آمریکا متوسل شده‌اند، گویا بعد از بالا گرفتن تنش میان واشنگتن و ریاض، آمریکا دیگر تاثیر به سزایی در تصمیمات عربستان نمی‌تواند بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار