مدارس عشایری پشت کوه جلیل نیاز به توجه ویژه دارند

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات موجود در مدارس عشایری منطقه پشت کوه جلیل به زودی برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مختار اندر خور رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد به بازدید اخیر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و نماینده مردم شهرستان ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی از مدارس عشایری پشت کوه جلیل گفت: این مدارس به لحاظ تقسیمات کشوری عشایر منطقه جلیل و عشایر گرمسیر جزو استان فارس هستند اما مدارس آن ها جزو عشایر کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مجموع ۲۳ مدرسه سنگی و ۱۵ مدرسه کانکسی در منطقه پشت کوه جلیل وجود دارد که نیاز به توجه ویژه دارند.

اندر خور تاکید کرد: رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، انقلابی در بحث مدرسه سازی و امکانات عشایر استان صورت گرفته است ولی در گذشته بیشتر مدارس عشایری، مدارس سنگی بود و ضعف امکانات مشهود بوده است.

او به  نقش مهم خیرین مدرسه ساز در این زمینه توسعه تجهیزات مدارس اشاره کرد و افزود: نیازمند هدایت خیرین به سمت نیازهای واقعی آموزش و پرورش در مناطقی که بحران امکانات داریم هستیم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان تاکید کرد: آموزش درسی در دورترین مناطق استان جریان دارد و نباید اجازه داد حتی یک دانش آموز به دلیل شرایط زندگی اش از تحصیل باز بماند.

اندرخور ابراز داشت: تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف حدود چهارهزار تن است که در ۲۳۴ مدرسه تحصیل می‌کنند.

مناطقی از گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

بیش از ۱۲درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۱۲۰ خانوار از مجموع جمعیت ۷۱۳هزار نفری در مناطق عشایری سکونت دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.