شهردارکرمان:

شهر کرمان برای دومین سالگرد سردار دلها آماده است

شَعرباف شهردار کرمان با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار دل‌ها بر لزوم برنامه‌ریزی جامع برای ارایه خدمات به زائران مرقدحاج‌قاسم سلیمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  سعید شعرباف شهردار کرمان گفت: برای برگزاری دومین مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها، آمادگی داریم و در حال تدارک اقدامات لازم هستیم.

او با اشاره به اینکه علاوه بر شهرداری، ارگان‌های دیگر نیز در آماده‌سازی فضای سالگرد دخیل هستند، به اعلام آمادگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برای همکاری اشاره کرد و افزود: در مسیر پیاده‌راه به سمت گلزار شهدا، مساجد، هیأت‌ها و تکایایی وجود دارد که می‌توانند بخشی از فضاآرایی و برپایی موکب‌ها در مسیر را برعهده بگیرند.

شَعرباف افزود: در صورتی که ارگان دیگری بخواهد به‌خوبی در فضاآرایی مسیر پیاده‌راه به سمت گلزار و مزار سردار دل‌ها با شهرداری همکاری کند، به شرط انجام کارِ باکیفیت، همکاری خواهیم کرد و در این زمینه مانعی وجود ندارد.

او  با تاکید بر اینکه فضاسازی در این مسیر باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به حادثه نشود، تنوع در شکل و محتوای فضاآرایی برای برگزاری مراسم را نیز حائز اهمیت دانست و بیان کرد: مراکز خدماتی مانند رستوران‌ها، مراکز درمانی و مکان‌های گردشگری پیرامون نیز باید به زائران معرفی و فرصت مناسبی برای گشت‌وگذار در اطراف مجموعۀ پردیسان «قائم (عج)» و سطح شهر برای گردشگران فراهم شود.

شَعرباف بیان کرد: در این راستا می‌توان با استفاده از چاپ و انتشار ویژه‌نامه‌ای با درنظر گرفتن نیاز‌های زائران، محصولات اقتصادی و غیراقتصادی، خدمات و مراکز خوب و مکان‌های گردشگری را به مردم معرفی کرد.

او افزود: در نظر گرفتن محلی برای بازی و نگهداری کودکان نیز می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

شهردار کرمان با بیان اینکه هرچه بتوانیم فرصت‌ها و خدمات جانبی را برای زائران ایجاد کنیم، موفق‌تر خواهیم بود، گفت: لازم است برای فضا‌های اطراف مجموعۀ پردیسان «قائم (عج)» نیز برنامه داشته باشیم تا هرچند به‌صورت موقت بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

شَعرباف همچنین به تسهیل رفت‌وآمد مردم به سمت گلزار شهدا اشاره کرد و افزود: بخشی از مسیر، پیاده‌راه است و در بخش دیگر برای تسهیل رفت‌وآمد مردم از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌شود.

شهردار کرمان همچنین بر ایجاد هویت بصری ثابت در فضاسازی تأکید کرد و بیان کرد: در روند اطلاع‌رسانی و ایجاد تابلو‌های راهنما برای زائران، بهتر است به‌صورت شبکه‌ای و پیوسته کار کنیم و برای بهتر دیده‌شدن، هویت متمایز و گرافیک واضحی داشته باشیم.

شَعرباف تبریزی افزود: در این راستا پیشنهاد می‌شود نوشته‌های جذابی تهیه و با کمک بخش خصوصی درخصوص طراحی نورپردازی در محل، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

او تهیه نقشه راهنمای گردشگری برای زائران را مهم دانست و بر آماده‌سازی پیاده‌راه گذر فرهنگی شهید حاج‌قاسم سلیمانی تأکید کرد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه مسیر «بیت‌الزهرا (س)» تا حسینه «ثارالله» و پیاده‌راه گذر فرهنگی «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» بررسی شده است، گفت: به لحاظ استقبال عموم برای پیاده‌راه شدن و جذابیت آن برای زائران، نقشه و طرح خاصی در نظر خواهیم داشت و این مسیر را از لحاظ دسترسی و ترافیکی نیز بررسی خواهیم کرد.

شَعرباف اظهار کرد: در این خصوص مسیر پیاده‌راه گذر فرهنگی «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» را باید به‌صورت نقطه‌به‌نقطه بررسی کنیم.

او  نورپردازی ویژه در محل گلزار شهدا و اطراف مجموعه به‌خصوص کوه «صاحب‌الزمان (ع)» را نیز از برنامه‌های تدارک دیده شده در سالگرد سردار دل‌ها برشمرد و افزود: برای دیده‌شدن کامل فضا نیاز است کوه‌های اطراف با نورپردازی ویژه روشن و طراحی خاصی اجرا شود.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز از برگزاری چندین جلسه در ستاد و کارگروه بزرگداشت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی خبر داد و با اشاره به اینکه بخش زیادی از درخواست‌های مدیریت گلزار شهدا از طریق این کارگروه محقق شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون، برای اسکان موقت زائران و فراهم آوردن خدمات لازم و نوع سرویس‌دهی مواردی مطرح شد.

رامین امیرمداح، از تدارک راهنمایان گردشگری در سالگرد شهادت سردار دل‌ها در سطح شهر خبر داد و گفت: ۱۰ تا ۱۲ مورد راهنمای گردشگری در سطح شهر، مجموعۀ پردیسان «قائم (ع)» و ورودی‌های شهر پیش‌بینی شده است.

او به سرویس‌دهی چندین دستگاه اتوبوس و تاکسی برای این منظور اشاره کرد و گفت: دو دستگاه اتوبوس به‌صورت ویژه برای این مسیر در نظر گرفته خواهد شد.

امیرمداح به پیگیری برای جلب همکاری ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی جهت اجرای تابلو‌ها و دیوارنگاره‌ها با هماهنگی شهرداری اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی در سالگرد سردار دل‌ها، ازجمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز است که ازسوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پیگیری می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با اشاره به اینکه به احتمال زیاد در سالگرد مراسم سردار دل‌ها، بعضی از مسیر‌ها برای تردد عابر پیاده بسته خواهد شد، ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع حادثه و برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده، لازم است طرح ترافیکی در ستاد بزرگداشت سردار دل‌ها بررسی و مجوز ترافیکی آن گرفته شود.

او تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود برای مسیر کنار پیاده‌راه، محل استقرار موکب‌ها، تابلوها، بنرها، مبلمان شهری، المان‌ها و نورپردازی مجموعه طرح چیدمان و جانمایی مناسبی ارایه شود.

شیخ شعاعی مشاور فرهنگی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: مهمان‌های زیادی از سراسر ایران در مراسم سالگرد سردار دل‌ها حضور خواهند داشت؛ بنابراین، لازم است زائران مهمان به‌خوبی اسکان داده شوند.

حمزه‌پور سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز گفت: به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت جذب گردشگر لازم است با اتاق بازرگانی و کمیسیون گردشگری اتاق رایزنی و از همکاری این کمیسیون در زمینه‌های گردشگری کرمان در ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.