کلاهبرداران در کمین صاحبان مشاغل و خریداران سایت دیوار

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: کلاهبرداران در کمین صاحبان مشاغل و خریداران سایت دیوار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: با ارجاع چند فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری با عناوینی مشابه اعم از کلاهبرداری در سایت واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار و خرید لب تاپ، دوربین و موبایل؛ رسیدگی به شکوائیه‌ها در دستور کارکارشناسان پلیس فتا استان، خراسان رضوی قرار گرفت.

او افزود: شکات با مستنداتی که ارائه کردند اظهار داشتند که در سایت دیوار با آگهی فروش لپ تاب و موبایل و دیگر کالا‌های مورد نیاز خود مواجه و به دلیل اینکه قیمت کالای درج شده با قیمت واقعی آن در بازار فاصله زیادی داشته؛ مبالغی را تحت عنوان بیعانه برای فروشنده واریز کرده اند، اما هنگام مراجعه به آدرس موصوف؛ معلوم می‌شود فرد دیگری که قبلا مراجعه کرده، لب تاپ یا کالا مورد نظر را تحویل گرفته است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی ادامه داد:با تحقیقات صورت گرفته و در بررسی‌های فنی و پلیسی بعدی رد متهم از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در محل سکونت وی دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.


بیشتر بخوانید



سرهنگ جهانشیری بیان کرد:متهم که مردی جوان بود در برابر ادله دیجیتالی جرم موصوف؛ به بزه خود اعتراف کرد، با برانگیختن حس طمع خریداران لوازمی که تصویر آن‌ها را در فروشگاهی نشان کرده، تهیه کرده و آگهی فروش کالا را با قیمتی بسیار متفاوت از بازار در سایت‌های واسطه گر نظیر دیوار درج  کرده و پس از طی قول و قرار با خریدار از وی می‌خواهد بیعانه را به حساب فروشنده واقعی کالای موصوف که از قبل برای خرید آن اقدام کرده  است، واریز و به دنبال واریز وجه به فروشنده اصلی مراجعه و کالا را تحویل گرفته است و در این میان مالباخته فردی است که اقدام به واریز بیعانه کرده است که متهم به همراه مستندات جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

او در توصیه‌ای به شهروندان تصریح کرد: هرگز معاملعه را در سایت دیوار به صورت غیر حضوری انجام نداده و در برابر قوانین سایت‌های خرید اینترنتی با چشم و گوش باز عمل نمایند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تأکید کرد: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

انتهای پیام//م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.