سرپرست آموزش و پرورش:

زمان بازگشایی مدارس ابتدایی شنبه تعیین می‌شود/ مشکل توزیع کتاب درسی رفع شده است

کاظمی با اشاره به آغاز فرآیند بازگشایی مدارس، زمان شروع آموزش حضوری دوره ابتدایی را منوط به تصمیم گیری روز شنبه ستاد ملی کرونا دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم بزرگداشت روز دانش آموز و زنگ استکبارستیزی که در مدرسه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در باره زمان بازگشایی مدارس بیان کرد: زمان بازگشایی مدارس هرگز تغییر نکرد و سیاست در بازگشایی این بود که مدارس روستایی از او مهر  بازگشایی شوند، فرآیند بازگشایی از اول آبان آغاز می شود و در طول آبان الگوی بازگشایی را مدارس انتخاب می‌کنند

او داد: مدارس متوسطه دوم ازنیمه آبان و متوسطه اول از اوایل آذر بازگشایی شوند همچنین برای آموزش حضوری  ابتدایی ها در ستاد کرونا شنبه مجددا تصمیم گیری می شود.

ورود اسناد خباثت آمریکا به کتاب و برنامه درسی 

کاظمی درباره ورود اسناد مربوط به خباثت‌های آمریکا به کتاب‌های درسی که قرار بود اجرایی شود، اظهار کرد: یکی ازاین کار‌هایی که باید در این ایام انجام دهیم این است که پرونده خباثت‌های آمریکا را باید به جامعه دانش آموزی بنمایانیم و یکی از این مواردی که باید با آن توجه کنیم ورود این آموزه‌ها به کتاب‌های درسی است.

او درباره زمان ورود مطالب گفت که البته کتاب‌های درسی نیازمند بازنگری هستند و باید آنگونه که شایسته و بایسته است فرهنگ استکبارستیزی را به دانش آموزان بیاموزیم و در کنار این موارد توجه داشته باشیم که حجم کتاب‌ها و ساعات درسی محدود، اما انتظارات دستگاه‌های مختلف زیاد است وهمه را نباید محدود به کتاب‌های درسی بکنیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: باید از این دست ظرفیت‌ها در قالب فعالیت‌های تشکل‌های دانش آموزی و برگزاری جشنواره‌ها داشته باشیم و منظومه‌ای از این ظزفیت‌ها را در کنار هم ببینیم.

کاظمی با اشاره به اینکه حضور پر رنگ تشکل های دانش آموزی کمک می کند تا روز استکبار ستیزی را گرامی بداریم، بیان کرد: اگر قرار باشد روحیه استکبار ستیزی نگه داریم دو شرط دارد اول افزایش بصیرت دانش آموزان نسبت به گذشته پر افتخار انقلاب و دوم توجه به ولایت مداری و ولایت پذیری است.

رفع مشکل توزیع کتاب های درسی 

او درباره مشکل توزیع کتاب‌های درسی که همچنان برای دانش آموزان مشکل ساز است، اظهار کرد: بابت مشکل کتاب‌های درسی عذرخواهی می‌کنم البته این موضوع ناشی از دو سه مطلب است، وقتی دانش آموزی جابجا می‌شود، دیر ثبت نام می‌کند، دیر انتخاب رشته می‌کند این مشکلات ایجاد می‌شود، تنها سامانه‌ای که ما برای توزیع کتاب درسی داریم همین سامانه فعلی بوده که سامانه مطمئنی است و اگر کار خارج از آن باشد چالش برانگیز می‌شود، کتا ب‌های درسی خوب توزیع شد، اما بخشی از دانش آموزان به دلیل بی توجهی دیر کتاب به دستشان می‌رسد.

کاظمی تصریح کرد: سامانه سیدا، چون جدید طراحی شده است و قدری آشنایی اندک بااین سامانه بودفرآیند ثبت نام با تاخیر انجام شود و قول می‌دهم یکی از برنامه‌ها بهبود مدل و الگوی برنامه کتاب درسی است البته مشکل امسال را برطرف کردیم سامانه کتاب‌های درسی برای کتاب‌های تک جلدی باز است.

او بیان کرد: ۱۴۵ میلیون جلد کتاب درسی توزیع می‌کنیم و اکنون کمتر از ۲۵۰ هزار جد کتاب درسی توزیع نشده است که آمار نشان می‌دهد مشکل توزیع کتاب رفع شده است و هیچ دانش آموزی نداریم که ثبت سفارش به موقع داشته باشداما کتاب به دستش نرسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۰:۳۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
حالا ایناش هیچی جالبه که مدیر مدرسه برگشته میگه حتی اگه مدارس کل کشور هم مجازی بشه مدارس فنی و حرفه ای اجباری و حضوریه این حرف یعنی چی؟نکنه دانش آموزان فنی و حرفه ای کرونا نمیگیرن ما خبر مداشتیم؟نکنید التماستون. میکنم از این جور تصمیمات نگیرید حداقل اختیاری کنید خداروشکر معنی اختیاری رو که میدونید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
اصلا هماهنگی در آموزش و پرورش نیست معلوم نیست تصمیمات چگونه اتخاذ می گردد
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۰:۰۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
چن روزه از استرس اینکه بچم بزور این معلمل که تهدید کردند به ما ربطی نداره اگه حضوری نیاد از اب و غذا افتادم و بچمو حضوری فرستادم مگه چن سالشه 8 ترخدا رسیدگی کنید نه شنه تو روستذا هستیم که جمعیت کم باشه نه شهر بزرگ مث تهران ...هم شلوغه و هم باید بچمون بره مدرسه...اصلا هم گوش نمیدن و هر جا اعتراض میکنم میگن شما اولین نفرید...
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ایشون خودش فرزند دوره دانش آموزی ابتدایی راهنمایی دبیرستانی نداره مداوم بالای گود زورخونه نشسته میگه لنگش کن برای فرزندان دانشاموزآن ملت نسخه می بیچه آخه مرگ خوبه برای همسایه شما حق ندارید مدارس را 100% درصدی بازگشایی کنید و عدم حضور دانش آموزان رو هم حق ندارید غیبت محسوب کنید توی این اوضای قارشمیش پر ریسک خطر موج شیشم کرونا های مختلف و کرونا دلتا توی این سرمای زمستان در و پنجره های کلاسها رو هم نمی شه باز کرد برای تهویه هوا بچه ها سرما می خورند تا رفع کامل ویروس منحوس کرونا برای حفظ جان دانش آموزان و اولیای مدرسه مربیان معلمان و اولیای دانش آموزان همان آموزش فضای مجازی و تلویزیونی از همش ایمنتر و بهتر است ملت حاظرا فرزندانشون کم سواد و بی سواد باشن ولی فرزندانشون و پدر و مادراشون و معلمانشون سینه قبرسون فوت نکنند بخاطر بی خردی برخی از مسئولان که میگن مرغ یه پا داره همینی که من میگم باید مدارس و دانشگاها بازگشایی 100% درصدی شود خداوند جل جلاله عقل را داده برای تفکر کردن و خردورزی و بهتر و ایمنتر و در امنیت و در رفاه زیستن بهتر بشریت عقل و شعور را نداده که گند بزنند توی زندگی ملت و ملت را داغ دار و عزادار عزیزانشان کنند حتی اونهایی که دو دوز واکسن هم زدند در امان نیستند خیلیها هم اصلا اعتقادی به واکسن زدن ندارند و نزدند و نمی زنند کنترل کردن 500 دانش آموز هم در مدارس برای رعایت کردن ایمنی بهداشت فردیشون یک کار نشد است خواه ناخواه دانش آموزان کرونا می گیرند بعدش شما فقط می آیی می گویی مردم ایران بنده ازتون عذر خواهی می کنم که باعث داغدار و عزادار شدنتان شدیم با تصمیمات بی خردانه و بی تفکرانمون بعدشم حتم توقع دارید مردم که داغ عزیزانشون رو دیدند بشما بگویند عذر خواهیتان را می پذیریم شد تجربه برای فرزندان آیندمون !!! مگر مردم چندتا فرزند دارن چندتا پدر و مادر دارن که با تصمیمات بی خردانه شما از دستشون بدهند بخاطر هیچ و پوچ بخاطر ریسکهای پر خطری که همه ازش به خوبی اطلاع دارند !!! شما سعی کن فضای مجازی رو به رسمیت بشناسی در دوران عصر جدید و تفکر جدید و راه و روش سبک زندگی جدید کرونایی خودتون رو وفق دهید دوران قاجاریه و پهلوی خیلی وقته سپری شده علم و تکنولوژی جدید اینترنت و فضای مجازی حرف اول را می زند در سر تا سر جهان دوران آموزش حضوری گذشته طرف داره از اینوردنیا علم آموزی می کند از اساتید آنوردنیا و مدرک معتبر جهانیشم براش می فرستند در منزلش کجای کاری جناب نابغه عصر جدید کوتا بیا با جان مال مردم ریسکهای شناخته شده نکنید که بعد توش بمونید چکارش کنید و کاریشم نمی تونید بکنید وقتی حوادث جبران ناپذیر رخ داد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه پیشگیرانه مردم پسندانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مدارس روحضوری نکنیدحالانوبت کشته شدن بچه هارسیده؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سلام
وزیرمحترم اموزشوپرورش
لطفا برای بازگشایی مدارس یک وحدت رویه گرفته شود.. اینجوری خیلی مشکل زیاد میشود.
دریک منطقه، یک مدرسه حضوری شده ویک مدرسه غیرحضوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چرا مدارس سیستان هنوز کتاب ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
این شنبه اون شنبه تکلیف را مشخص کنید بذار برند دانش آموزان سر کلاس همه بی سواد بار اومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
در صورت بازگشايي مدارس و خداي ناكرده مبتلا شدن دانش‌آموزان به ويروس كرونا ، آيا دولت يا وزارت آموزش و پرورش مسئوليتي رو قبول مي‌كنه؟؟؟؟!!!! اگر نه ، لطفا ساكت !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۱۲:۲۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
با احترام نسبت به نظرات همه عزیزان
به نظر من برای عدم به وجود آمدن درگیری و پیشگیری از خطرات احتمالی و نارضایتی های به وجود آمده،
بهتر است اون دست از عزیزانی که صلاح میدونن فرزندشون بره مدرسه، بتونن فرزند شون رو حضوری ببرن مدرسه،
و اون دسته از عزیزانی که مثله بنده هنوز اوضاع را مناسب نمیبینند، این اختیار را داشته باشند که فرزندشان غیر حضوری ادامه بده
به نظرم آموزش و پرورش نباید تصمیمی به این مهمی رو با زور و اجبار عملی کنه.
مخصوصاً این تصمیم که با جان فرزندان و عزیزان مان بستگی دارد
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

معلم هایی که نسبت به طرح رتبه بندی اعتراض دارند ،
تا زمان بازگشایی و آغاز فعالیت مدرسه ها مهلت دارند ،
اعتراض خود را اعلام و یا مدارک جدید برای ثبت رتبه صحیح ارائه دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
ما که مدارسمون بازه تمام حضوریه هم هست با کل دانش اموزان جنابعالی خبر ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
من پایه دهم هستم ولی هنوز ۴ تا از کتاب هام را نگرفتم
آخرین اخبار