ریابکوف: واشنگتن نمی تواند سیستم دفاع ضد موشکی صد درصدی بسازد

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا قصد دارد یک سپر صد در صد غیر قابل نفوذ را در قلمرو خود بسازد، تاکید کرد: واشنگتن نمی‌تواند سیستم دفاع ضد موشکی صد درصدی برای خود داشته باشد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از ریانووستی ، سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در نشستی موسوم به «گفت و گوی فورت راس»، با بیان اینکه آمریکا قادر به ساخت یک دفاع ضد موشکی ۱۰۰ درصدی نخواهد بود، افزود: اما حتی با این وجود نیز این موضوع تهدیدات را برای روسیه افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا قصد دارد یک سپر صد در صد غیر قابل نفوذ را در قلمرو خود بسازد، گفت: البته من گمان نمی کنم که این موضوع امکان پذیر باشد.

ریابکوف ادامه داد: آمریکا در بهترین حالت، می تواند از خود در برابر حملات موشکی محدود از برخی جهات بسیار خاص دفاع کند.

ریابکوف با اشاره به پیشرفت فناوری، ایجاد قابلیت‌های جدید و افزودن ابزارهای آمریکا در این زمینه، گفت: از این رو ما شاهد موقعیت‌های پرخطر بیشتری هستیم که در نهایت سبب کاهش این پتانسیل می شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: البته ما بر این موضوع اعتقاد داریم که یک پیوند ذاتی میان قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی راهبردی در هر دو طرف وجود دارد و روسیه نیز مایل به مشاهده هر اقدامی از سوی آمریکا است تا به رفع ابهام در استفاده از تسلیحات هسته ای کمک کند.

ریابکوف در ادامه با تاکید بر اینکه این امر متقابل است، گفت: روسیه و آمریکا تلاش می کنند تا آستانه استفاده از سلاح های هسته ای افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار