هشدار سطح زرد هواشناسی؛

باد‌های شمالی دوباره میهمان شمال سیستان و بلوچستان می‌شود

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر وقت پنجشنبه با تشدید جریانات شمالی، وزش باد شدید و گردوخاک شمال استان را فرا می‌گیرد.

دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی، وزش باد و گردوخاک حداقل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را فرا می‌گیرد.

وی افزود: پیامد این باد شدید شامل خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و کاهش دمای هوا است که شدت گردوغبار در برخی محور‌های مواصلاتی مانند بخش‌هایی از محور زاهدان-زابل بیشتر پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می‌رود این شرایط حداقل تا شنبه هفته بعد ادامه یابد و کاهش دمای ناشی از آن رفته رفته به نواحی مرکزی استان نیز برسد.

کلیم گفت: توصیه می‌شود در زمان وزش باد و گردوخاک نسبت به رعایت حداکثری مقررات راهنمایی و رانندگی در محور‌های مواصلاتی، استحکام بخشی به سازه‌های موقت و گلخانه‌های کشاورزی، محافظت از محصولات گلخانه‌ای در برابر سرمای شبانه و خود داری از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا اقدام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار