تبادلات ۸۰۰ میلیون دلاری مازندران با جهان

۲ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۸۱۰ میلیون دلار هفت ماه گذشته بین مازندران و کشور‌های جهان مبادله شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه تجارت خارجی مازندران با کشور‌های جهان در ۷ ماه گذشته افزایش داشته است، گفت: ۲ میلیون تن کالا به ارزش ۸۱۰ میلیون و ۷۹۶ هزار دلار در این مدت بین گمرکات مازندران و کشور‌های جهان مبادله شده است.

او افزود: مجموع کالا‌های مبادله شده بین گمرکات مازندران با سایر کشور‌های دنیا در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد از لحاظ وزنی و ۳۱ درصد از لحاظ ارزش افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران ادامه داد: از مجموع ۲ میلیون و ۱۶ هزار تن کالا‌های صادراتی و وارداتی، ۵۱۴ هزار و ۱۸ تن به ارزش ۱۵۷ میلیون و ۸۱۵ هزار دلار مربوط به صادرات بود که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۲۲ درصد و از لحاظ ارزش ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

یوسفی منش روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق و افغانستان را پنج مقصد صادرات کالای مازندرانی اعلام کرد و گفت: سیمان، موادمعدنی، نفت سفید و خام، فرآورده‌های لبنی، چوب و اشیا چوبی، مواد پلاستیکی، فرآورده‌های خوراکی، کاغذ، فلزات معمولی و موادمعدنی از جمله کالا‌های صادراتی مازندران است.

او افزود: یک میلیون و ۵۰۲ هزار تن کالا به ارزش ۶۵۲ میلیون و ۹۸۱ هزار دلار نیز از گمرکات مازندران وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۴ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد افزایش داشت.

ناظر گمرکات مازندران جو و ذرت دامی، روغن‌های حیوانی و نباتی، گندم، کک نفتی، چوب، روغن پایه، کاغذ، ماشین آلات و محصولات شیمیایی را عمده کالا‌های وارداتی اعلام کرد و ادامه داد: روسیه، امارات متحده عربی، قزاقستان، ترکیه و ترکمنستان ۵ کشور مبدا واردات کالا به مازندران بودند.

یوسفی منش گفت: ۷۸ هزارو ۳۳ تن انواع کالا به ارزش ۸۶ میلیون و ۱۳۳ هزار دلار نیز در این مدن گمرکات مازندران ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از صد درصد افزایش داشت.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.