برگزاری مانور مقابله با آنفلوآنزای پرندگان در همدان

همزمان با هفته پدافند غیرعامل مانور (تمرین) مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روز /سه شنبه/ در بازارچه پرندگان شهر همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احد ظفری ،مدیر بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این برنامه به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی بهره برداران به ویژه کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، اجرا شد.

او ادامه داد: این اقدام با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان همدان برای برای جلوگیری از ورود هرگونه پرنده آلوده به استان و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

مدیر بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ابراز امیدواری کرد: در هفته پدافند غیرعامل با اقدامات پیشگیرانه هیچگونه خسارتی در این زمینه نداشته باشیم.

ظفری بیان کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه رصد و پایش با همکاری ادارات مرتبط در سال جاری تاکنون هیچ گونه بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

نماینده اداره دامپزشکی استان همدان نیز با بیان اینکه مانور حاد پرندگان در بازارچه موقت پرنده فروشان همدان برگزار شد افزود: در چندین سال گذشته، کانون آنفلوآنزای فوق پرندگان در استان مشاهده نشده است.

محمد علی بهرامی هدف از برگزاری این مانور را آماده بودن در مقابله با این بیماری عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده احتمالی این بیماری توانایی مقابله با آن افزایش می یابد.

او یادآوری کرد: همچنین در این راستا مراقبت های گسترده در سطح استان از حیات وحش و تالاب ها با استقرار مسئول فنی و بهداشتی به صورت مستمر انجام می گیرد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.