معدوم شدن فرآورده دامی غیر بهداشتی در آباده

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده از کشف ومعدوم سازی بیش از ۱۴ هزارکیلوگرم فرآورده دامی غیر بهداشتی در آباده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا فرخی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده گفت: طی بازدیدهای به عمل آمده به منظور پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور و به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ارتقای بهداشت عمومی و امنیت غذایی مصرف کنندگان فرآورده‌های دامی از سوی کارشناسان این اداره، بیش از ۱۴ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در آباده کشف و معدوم شد.

او بیان کرد: طی شش ماه نخست امسال بازرسان فرآورده‌های خام دامی این اداره سه هزار و ۶۰۲ مورد بازدید از مراکز فرآورده خام دامی، رستوران‌ها و غذا خوری ها داشته که دراین بازدید از این مراکز ۱۴ هزار و ۴۱۹ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف از مراکز عرضه ضبط و معدوم وازچرخه مصرف خارج شد.

فرخی با اشاره به اینکه در همین رابطه ۳۰ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارسال شده، تصریح کرد: تعداد ۵۸ مورد اخطار کتبی، اخذ تعهد محضری و یک مورد پلمپ مغازه انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده با اشاره به نظارت این اداره بر کشتار یک هزار و ۱۲۴ راس دام سنگین و ۱۲ هزار و ۲۷۹ راس دام سبک در کشتارگاه‌های دام آباده ادامه داد: مقدار ۳۰۱۰ کیلو گرم گوشت به علت غیر قابل مصرف بودن در کشتارگاه ضبط و معدوم شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۷:۲۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
خب اسم رستوران بگین خدالعنتشون کنه که باجون مردم بازی میکنن
آخرین اخبار