مدیر امور شیلات جهادکشاورزی خراسان شمالی خبرداد ؛

تولید ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی

مهدی میرقراچورلو گفت: تولید ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی راهی برای جبران کمبود پروتئین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی میرقراچورلو مدیر امور شیلات جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ تسهیلات ماده ۱۸ در استان گفت : با توجه به خشکسالی‌های اتفاق افتاده در چند سال اخیر و تاثیر آن بر روی تولید پروتئین، اختصاص این تسهیلات به صنعت آبزی پروری کمک شایانی به توسعه آن در استان و رفع کمبود‌های پروتئینی می‌کند.


بیشتر بخوانید 


او افزود: هیچ گاه تسهیلات ملی به استان‌های غیرساحلی اختصاص نمی‌یافت و اگر تسهیلاتی نیز به این استان‌ها تخصیص می‌یافت از محل تملکی بوده که مقدار آن بسیار ناچیز بوده است.

میرقراچورلو ادامه داد: یکی از گونه‌های آبزی که می‌تواند بخشی از نیاز پروتئینی موجود را حل کند، ماهی تیلاپیا است چراکه این گونه از ماهی مقاومت بالایی نسبت به کم آبی دارد و از سوی دیگر از تراکم پذیری بالایی برخوردار است.

او با بیان اینکه محیط زیست این ماهی را یکی از گونه‌های مهاجم می‌داند و با تولید آن مخالف است، توضیح داد:، اما ماهی تیلاپیا توان زندگی در دمای ۱۶ درجه را دارد و اگر دمای آب به ۱۲ درجه سانتی گراد برسد از بین می‌رود.

او افزود: دمای آب‌های آزاد در رودخانه، چشمه و ... این استان کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد است و این ماهی توان زندگی در این آب را ندارد.

او تصریح کرد: علاوه بر آن حتی گلخانه داران استان نیز می‌توانند در داخل گلخانه‌های خود حوزچه‌هایی را ایجاد و نسبت به تولید این گونه از ماهی اقدام کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.