مدیرکل بهزیستی ایلام مطرح کرد؛

پرداخت ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات به بهبودیافتگان از اعتیاد در ایلام

همتی گفت: در نیمه نخست امسال در مجموع ۱۹میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به بهبود یافتگان از دام اعتیاد اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، زهرا همتی مدیرکل بهزیستی ایلام سرانه وام پرداختی به بهبود یافتگان را ۵۰۰میلیون ریال عنوان کرد و افزود:این نهاد با پرداخت وام و کمک به ایجاد اشتغالزایی آن‌ها درصدد عدم بازگشت بهبود یافتگان به مصرف مواد مخدر است.

او تصریح کرد: بهبود یافتگان تازه ترک کرده که فاقد شغل و منبع حمایتی مالی هستند در اولویت دریافت این تسهیلات قرار داشته و پس از گذشت حداقل یکسال از ترک وام دریافت می‌کنند.

همتی یادآور شد: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده‌های آن‌ها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به واجدان دارای شرایط و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح کارفرمایی برای بهبود یافتگان در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

او افزود: بهزیستی در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان، آموزش مهارت‌های زندگی به این افراد را در دستور کار قرار دارد که این افراد مهارت‌های خودآگاهی، ارتباط موثر، کنترل استرس، خلاقیت و مهارت کسب و کار را کسب می‌کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.