با پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان انجام شد؛

ساخت خانه برای خانواده ۴معلول آق قلایی در مرحله نازک کاری است

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ساخت خانه برای خانواده ۴معلول آق قلایی به اتمام‌ رسید و کار برای انجام‌ مرحله نازک کاری تحویل بهزیستی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طرح تامین مسکن خانواده‌های روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان همچنان در حال اجراست.

او با بیان اینکه ۹۵ درصد ساخت مسکن خانواده دارای ۴ عضو معلول آق قلایی انجام شده است افزود: تعهد ما در ساخت این خانه تمام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط گچ کاری و سرامیک آشپزخانه باقی مانده که این قسمت طرح به عهده بهزیستی است افزود: سهم بهزیستی درساخت این خانه ۲۵ میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: تا کنون حدود ۱۶۰ میلیون تومان برای این خانه هزینه شده که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله و ۶۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق بنیاد پرداخت شده است.

طی پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان از اداره کل بهزیستی استان، گفته شده که مکاتبات با تهران انجام شده است و منتظر تخصیص بودجه هستیم که به زودی انجام می‌شود.

این خانه متعلق به یک خانواده با ۴ عضو معلول است که مشکل نداشتن سرپناه را حدود ۴ ماه قبل با باشگاه خبرنگاران جوان گلستان مطرح کردند.

پس از گزارشی که باشگاه خبرنگاران جوان تهیه و در شبکه استانی و فضای مجازی منتشر کرد، مدیر کل بنیاد مسکن استان و جمعی از نمایندگان مجلس به سراغ این خانواده رفتند و عملیات احداث یک واحد مسکونی برای این خانواده آغاز شد.

پدر به همراه ۳ فرزند معلول و همسری که درپی عمل تومور مغزی دچار معلولیت شده است در روستای پیرواش زندگی می‌کند.

این روستا در ۱۵ کیلومتری آق قلا قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار