معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی :

کمتر از نصف بودجه عمرانی آذربایجان‌شرقی اختصاص می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بودجه عمرانی یک‌هزار میلیارد تومانی استان در سال گفت: نیمی از آن هم تخصیص نمی‌یابد؛ بنابراین باید به سمت منابع جدید و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه برویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی  گفت:دولت در سال ۱۳۹۳ برای جبران کمبود منابع، بخشی از احکام قانون بودجه را در قالب قانون تنظیم مقررات مالی دولت تبدیل به قانون دائمی کرد تا دستگاه‌ها بتوانند از ظرفیت‌های موجود برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز خود استفاده کنند.

اوافزود: ۴۶ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که تکمیل آن‌ها با وضعیت فعلی منابع دولتی و با فرض ثابت ماندن هزینه‌ها، ۲۰ سال طول می‌کشد؛ بنابراین تامین منابع جدید ضروری است.

او اختیارات استان برای رفع موانع توسعه و پیشبرد پروژه‌ها را ناکافی دانست و گفت: در حال حاضر برای احداث یک نیروگاه یا واگذاری زمین برای اجرای یک پروژه باید از دستگاه‌های ملی مجوز بگیریم که این نگاه تمرکزگرایانه در کشور مشکل ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برای اینکه توسعه اتفاق بیفتد نیازمند اصلاح قوانین و افزایش اختیارات استان‌ها هستیم و نمایندگان مجلس باید این موضوع را در اولویت قرار دهند.

رحمتی همچنین با اشاره به اینکه تغییر و تحولات مدیریتی در آغاز فعالیت دولت‌ها، طبیعی است گفت: در مقطع تغییرات مدیریتی نباید کوچک‌ترین خللی در انجام وظایف و خدمت به مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.