برگزاری مراسم مولودی خوانی در سنندج

به مناسبت ماه ربیع الاول مراسم مولودی خوانی در کانون اسراء مسجد حضرت حمزه سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در مراسم مراسم مولودی خوانی که به مناسبت ماه ربیع الاول برگزار شد، گفت: در تمام ماه‌ها خداوند همواره برکاتش را برای انسان‌ها ارزانی داشته، اما برخی از روز‌ها و ماه‌ها از ویژگی‌های خاصی برخوردارند، از جمله این ماه‌ها ماه ربیع‌الاول است.

کامل گلباغی با بیان اینکه میلاد حضرت محمد (ص) در ماه ربیع باعث خیر و رحمت برای جهانیان شد، عنوان کرد: بنابراین ربیع الاول ماه شادی همه مسلمانان است.

او  همچنین گفت: ماه ربیع‌الاول بهترین فرصت و زمان برای پرداختن به فضایل رسول گرامی اسلام و سنت‌های نبوی است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج نیز در سخنانی اذعان داشت: مردم کردستان هر ساله در ایام ماه مولود ماه ربیع الاول اقدام به برگزاری جشن‌های میلاد اشرف مخلوقات حضرت محمد (ص) با ویژه برنامه‌های مولودی خوانی و دف نوازی و توزیع شیرینی و شربت و نقل میان مردم و عاشقان آن حضرت می‌نمایند.

ساعد موچشی اضافه کرد: نعمت‌های خداوند متعال بی شمار است، اما از بزرگترین و پر خیر‌ترین نعمت‌هایی که خداوند متعال بر ما منت گذاشته و وی را برای هدایت نوع بشر فرستاد پیامبر عظیم الشأن حضرت محمد (ص) است.

امام جماعت مسجد حضرت حمزه سنندج نیز در ادامه این مراسم معنوی افزود: باید از فرصت این ماه ربیع‌الاول نهایت استفاده را کرد و در ذکر فضایل و سنت پیامبر که مورد نیاز جامعه ما است بیشتر از گذشته به آن باید پرداخته شود.

ماموستا صالح شیخی اذعان کرد: الگوگیری از سیره پیامبر اسلام (صلی الله و علیه و آله و سلم) برای همه ما مسلمانان خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

در ادامه این مراسم معنوی از اعضای برتر کانون اسرا و جمعی از فعالان مسجد با دادن لوح تقدیر وهدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.