نمایش ۲۳ اجرا در آخرین روز از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

در چهارمین روز از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، ۲۳ اجرا توسط ۱۳ گروه نمایشی در پارک‌ها و بوستان‌های این شهر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،نمایش‌های روز یکشنبه نهم آبان نسبت به روز‌های قبل، متنوع‌تر و در عین حال، تماشاچیان بیشتری داشت.

از هر سن و سالی را می‌شد پای نمایش‌های امشب دید، مردمی که کرونا چند وقتی است حال و روزشان را گرفته، با آمدن هنر تئاتر به پارکهایشان، دوباره با هنرمندان رو در رو شدند.

ساعت ۱۰ نمایش " چهارشنبه خاتون" از گیلان در پارک ملت، "باجه تلفن " از سنندج در پارک شانو، "مرغ همسایه غاز نیست" از ایلام در شهر کانی دینار و "مفرد غایب" از خمینی‌شهر در پارک هجرت اجرا شد.

در ادامه این برنامه‌ها در ساعت ۱۱، نمایش "چندخان" از یزد در پارک ملت، " تراژدی نان" از مرند در پارک شانو، " چهارشنبه خاتون" از لاهیجان در کانی دینار و "۲۵ متر آرزو" از اصفهان در پارک هجرت به اجرا درآمد.

همچنین نمایش‌های "ماهیان عاشق" از سنندج در پارک ملت و "دلدار دلوار" از تهران در پارک شانو و ساعت ۱۴ و نمایش‌های "چهارشنبه خاتون " از لاهیجان در دریاچه زریبار " چند خان " اثری از یزد در پارک شانو ساعت ۱۵ اجرا شد.

در ادامه برنامه‌های روز چهارم جشنواره پانزدهم تئاتر مریوان، " ۲۵ متر آرزو" از اصفهان در دریاچه زریبار و "ماهیان عاشق " از سنندج در پارک شانو ساعت ۱۶ و نمایش‌های "باجه تلفن " از سنندج در دریاچه زریبار و "خاتون " از ایلام در پارک شانو ساعت ۱۷ اجرا شد و هنرمندان نمایش "حریره" از مریوان در پارک ملت و "تراژدی نان" از مرند در دریاچه زریبار هنرنمایی کردند و در این ساعت " مفرد غایب" از خمینی شهر اجرا داشت.

ساعت ۱۸ نیز نمایش "مرغ همسایه غاز نیست" اثر هنرمندان ایلامی در دریاچه زریبار به اجرا درآمد و "دلدار دلوار" در دریاچه زریبار پیش روی علاقه‌مندان اجرا داشت و ساعت ۱۹ و ۲۰ هم نمایش "pov" دو اجرا در دریاچه زریبار داشت.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنجم تا ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

نمایش‌های راه‌یافته به این جشنواره ۴۱ اثر بوده که ۱۶ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر در بخش آیینی و سنتی، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان، سه اثر در بخش دگرگونی‌های اجرایی و پنج اثر هم در بخش ویژه (ایثار و شهادت) به مرحله نهایی راه یافت. ضمن اینکه بخش برگزیده جشنواره (جشنواره جشنواره‌ها) هم برگزار خواهد شد. ۲۷ اثر خارجی هم متقاضی نمایش است که تعدادی از آن‌ها در فضای مجازی و به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.