اردوغان: بایدن رویکردی مثبت در خصوص جنگنده‌های اف-۱۶ نشان داد

رئیس جمهور ترکیه از رویکرد مثبت رئیس جمهور آمریکا در زمینه فروش جنگنده‌های اف-۱۶ سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی از رویکرد مثبت بایدن در مسأله خرید جنگنده‌های اف-۱۶ از سوی ترکیه سخن گفت.

اردوغان در نشستی مطبوعاتی که یکشنبه شب در رم برگزار شد، گفت: ما با بایدن در خصوص به روز رسانی و خرید جنگنده‌های اف-۱۶ و نیز راه‌های حل مسائل مرتبط با آن به بهترین شکل گفتگو کردیم. رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: من موضع مثبت بایدن را در قبال مسأله خرید جنگنده‌های اف-۱۶ حس کردم.

او همچنین گفت که حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا این پرونده را پیگیری خواهند کرد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش گفت روند حمایت آمریکا از مسلحان کُرد در سوریه به شکلی که تا کنون جریان داشته، ادامه نخواهد یافت. او گفت: تروریست ها در سوریه همچنان از آمریکا سلاح دریافت می کنند و ما از این مسأله متآسفیم.

او در ادامه با اشاره به دیدارش با بایدن افزود: من تأسف مان را در زمینه حمایتی که حزب کارگران کردستان و یگانهای مدافع خلق در سوریه از آمریکا دریافت می کنند، ابراز کردم.

گفتنی است پیشتر رسانه‌های خبری از دیدار یک ساعت و ده دققیقه‌ای اردوغان و بایدن خبر داده بودند. رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار حضور داشته اند.

این گفتگو‌ها در حالی مطرح می‌شود که روابط آنکارا-واشنگتن این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری دچار تنش شده است. اکتبر امسال رجب طیب اردوغان اعلام کرد که روابط بین ترکیه و آمریکا روند درستی ندارد. این اظهارات اردوغان پس از خودداری آمریکا از تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ به ترکیه آن هم پس از پرداخت یک میلیون دلاری این کشور مطرح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هر وقت دادن قبوله
آخرین اخبار