استقبال بایدن از همکاری واشنگتن و اتحادیه اروپا در نشست گروه بیست

رئیس جمهور آمریکا توافق برای لغو تعرفه‌های گمرکی را عامل ایجاد دوره جدیدی از همکاری‌ها با اتحادیه اروپا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آر تی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در حاشیه نشست گروه بیست گفت توافق میان واشنگتن و اتحادیه اروپا برای برای حذف تعرفه‌های اضافی بر واردات فولاد و آلومینیوم، «عصر جدیدی» را در روابط ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا به موفقیت بزرگی دست یافته اند که تهدید تغییرات آب و هوایی را برطرف می‌کند و در عین حال از مشاغل و صنعت آمریکا محافظت می‌کند.

بایدن در ادامه افزود: این توافق سریعا تعرفه‌های اعمال شده بر تولید فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا را که از سوی دولت قبلی آمریکا وضع شده بود، حذف می‌کند و هزینه‌های متحمل شده از سوی مصرف کنندگان آمریکایی را کاهش می‌دهد.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بایدن از این «گام مهم» در روابط میان اتحادیه اروپا و آمریکا استقبال کرد.

فن در لاین گفت: خوشوقتم که اعلام کنم رئیس جمهور بایدن و من به توافقی برای تعلیق تعرفه‌های فولاد و آلمینیوم و نیز همکاری برای ایجاد ترتیبات جهانی جدیدی برای فولاد رسیدیم.

گفتنی است پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند پیش نویس جلسات اجلاس سران گروه ۲۰ نشان می‌دهد کشور‌های حاضر در این نشست برای دریافت حداقل ۱۵ درصد مالیات در تمامی مراودات تجاری بین المللی شرکت‌های بزرگ به توافق رسیده اند. این توافق قرار است از سال ۲۰۲۳ عملی شود.

این در حالی است که رهبران گروه بیست همچنین بر توزیع جهانی واکسن کرونا برای مهار همه گیری این ویروس تاکید کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار