کشف ۲۷۷ شی تاریخی در کرمانشاه

فرمانده یگان‌حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کشف ۲۷۷ قلم شی تاریخی اصل و بدل از قاچاقچیان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابوالقاسم ایمان‌پور فرمانده یگان‌حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان در شش ماه گذشته با وجود همه کاستی‌ها همه توان و ظرفیت خود را برای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی استان به کار بسته است.

او در خصوص عملکرد این واحد در این مدت، افزود: در این بازه زمانی جلوگیری از ۹ مورد خرید و فروش اموال تاریخی، کشف و ضبط چهار دستگاه فلزیاب و شناسایی ۱۲ مورد حفاری غیر مجاز انجام شده که عاملین آن برای اقدام قضایی معرفی شده‌اند.

فرمانده یگان‌حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه در خصوص تجاوز به حریم آثار تاریخی ادامه داد: برخورد با ۱۳ مورد تصرف غیرمجاز و ۳۴ مورد ساخت و ساز مغایر با ضوابط میراث‌فرهنگی از دیگر اقدامات این یگان بوده است.

ایمان‌پور بیان داشت: برای جلوگیری از تخریب آثار تاریخی در این مدت از ۱۴ مورد مرمت غیرمجاز و ۱۳ مورد ایجاد خسارت به آثار ممانعت به عمل آمده است.

او اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال ۲۷۷ مورد اشیا تاریخی از قاچاقچیان و حفاران آثار تاریخی کشف شده که ۱۵۴ مورد آن اشیای اصل و ۱۲۳ مورد بدل است.

به گفته فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در همین زمینه ۲۸ نفر دستگیر شده‌اند.

او حمایت و همراهی مردم را رکن مهم اقدامات یگان حفاظت عنوان کرد و گفت: مردم به عنوان صاحبان اصلی میراث‌فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی دارند.

ایمان‌پور افزود: در شش ماهه ابتدای امسال بر اساس اخبار و اطلاع‌رسانی مردمی، یازده مورد حفاری، دو مورد کشف اشیا تاریخی، یازده مورد دستگیری، ۳۲ مورد تجاوز به حریم آثار تاریخی و یازده مورد تخریب شناسایی و برخورد قضایی شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار