عضو شورای شهر زرند:

طرح های هنرمند‌ان زرندی در شهرسازی اعمال می شوند

عضو شورای شهر زرند گفت: نظر و طرح های هنرمندان زرندی برای شهرسازی در صورت تصویب به مرحله اجرا خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روح الله نکویی،مسئول کمیسیون عمران، معماری شهرسازی، املاک، شورای شهر زرند در جلسه بررسی مشکلات هنرمندان زرندی گفت: نخبگان و هنرمندان سرمایه‌های اصلی شهرستان هستند و بهاء دادن به این سرمایه‌ها باید توسط مسئولان اتفاق بیفتد که متاسفانه به هیچ عنوان در شهر ما از این سرمایه‌ها استفاده نمی‌شود و بیشتر از منابع استفاده می‌شود، چون این افراد از منابع ذی نفع هستند که شامل صنعت و کشاورزی می‌باشد یعنی هیچ توجهی به پتانسیل‌های بسیار قوی و نهفته نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف در شهر نمی‌شود که یکی از آن‌ها قشر هنرمند است.

نکویی گفت: ما برای استفاده از نخبگان ،هنرمندان و ... در کمیسیون شهرسازی و معماری از آنها دعوت خواهیم کرد  یکی از دلایل وقفه افتادن در اجرای برنامه‌های شورای انتخاب شهردار بود که انجام شد.

او افزود: از این پس هیچ المان شهری بدون فراخوان اجرا نخواهد شد و تاکید کرد که در بخش شهرسازی به هیچ عنوان بحث روابط را در نظر نخواهیم گرفت ملاک فراخوان و طرح خوب است.

مسئول کمیسیون شهرسازی در شورای شهر اظهارکرد:ما در بحث شهرسازی گرافیک شهری و محیطی فقط از هنرمندان و پتانسیل‌های داخلی شهری استفاده خواهیم کرد.

عباس ایرانمنش گفت: در این شورا برای هنرمندان فرش قرمز پهن کرده‌ایم و از نظرات همچنین طرح‌های آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

المان شهری

رئیس شورای شهر زرند گفت:ما تمام گلایه‌های هنرمندان را می‌پذیریم و به آن‌ها حق می‌دهیم همچنین ما در این شورا تمام تلاشمان این است که فضای فعلی را به سمت محیطی شاد با اجرای طرح‌های هنرمندان داخلی شهر سوق دهیم.

او گفت:اعضای شورای شهر حمایت ۱۰۰ درصدی خود را از هنرمندان اعلام می‌کنند و در تمام مراحل شهرسازی از ایده های  آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.

ایرانمنش در پاسخ به گلایه هنرمندان برای رد کردن طرح هایشان گفت. ما از این پس هنرمندان را همراه با طرح‌های ارائه شده شان در شورا فرا می‌خوانیم و همچنین دلیل رد و یا تائید طرح‌های ارائه شده به شورا را رسانه‌ای خواهیم کرد.

رضا یزدان پناه ،مسئول کمیسیون خدمات شهری در شورای شهر هم گفت: جایگاه هنرمندان بسیار والا است چراکه جامعه‌ای بدون هنر جامعه نمی‌شود و  ما برای اختصاص دادن بودجه به هنرمندان در تمام عرصه‌های هنری نیازمند تشکیل یک جلسه متشکل از اعضای شورا، نماینده هنرمندان و شهرداری می‌باشیم تا در آن بودجه به هنرمندان تعلق بگیرد و در بودجه اختصاص داده شده مطرح کنیم که ما این مبلغ را به بخش هنر اختصاص می دهیم و تقسیم این بودجه باید به گونه‌ای باشد که اعتدال رعایت شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: شورای شهر ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار