کاهش وابستگی درآمد شهرداری یزد به وام و فروش املاک در سال ۱۴۰۰

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از کاهش وابستگی درآمد شهرداری به وام و فروش املاک در سال ۱۴۰۰ به عنوان نقطه مثبت گزارش عملکرد این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ درآمد و هزینه‌های شهرداری یزد بعد از ارائه شهرداری به شورای شهر و بررسی در کمیسیون بودجه در صحن شورا به تصویب رسید.

حجت الاسلام محمد ناصر حیدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد، در این باره گفت: از جمله نقاط مثبت این گزارش کاهش قابل توجه وابستگی به وام و فروش املاک در سال ۱۴۰۰ بود که نظر به رویکرد شورای ششم از فروش اموال خودداری و بخش عمده وام نیز وصول نگردید.

او به یکی از نکات منفی این گزارش نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در بخش عمران به میزان تخصیص اعتبار، در پروژه‌ها هزینه نشده و یا اگر هزینه شده اسناد آن به شهرداری ارسال نشده که از شهردار محترم درخواست تسریع در پروژه‌های عمرانی داریم.

حیدری ادامه داد: درآمد‌های ناشی از عوارض عمومی، درآمد‌های ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری، بهای خدمات و درآمد‌های موسسات انتفاعی، درآمد‌های حاصل از وجوه و اموال شهرداری، کمک اعطایی دولت و سازمان‌های دولتی، اعانات و کمک‌های اهدایی و دارائی ها، ماده ۱۰۱ قانون شهرداری، فروش اموال غیر منقول، فروش اموال منقول و اسقاط به میزان ۶،۹۷۶ میلیارد ریال است.

او افزود: در بخش عملکرد هزینه‌ها در شش ماهه اول امسال نیز جبران خدمات کارکنان، استفاده از کالا‌ها و خدمات، هزینه‌های تامین مالی و دارایی، کمک بلاعوض، رفاه اجتماعی، ساختمان، ماشین الات، زمین و سایر دارایی‌ها به میزان ۵،۳۷۹ میلیارد ریال می‌باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: با اشاره به آمار مطرح شده در بررسی گزارش عملکرد درآمد‌ها و هزینه‌های شهرداری یزد در شش ماهه نخست امسال، کل درآمد‌های شهرداری یزد در شش ماهه اول سال معادل ۶،۹۷۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به میزان هزینه‌ها ۱،۵۹۶ میلیارد ریال بیشتر است.

او افزود: صورت کامل درآمد هزینه از سوی شهرداری برای عموم منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.