درخشش دانشگاه یزد در مسابقات بین المللی

از میان ۵۵۶۱ تیم شرکت‌کننده از دانشگاه‌های سراسر دنیا، تیم دانشگاه یزد موفق به کسب مقام ۲۲۱، در مسابقات بین‌المللی IEEEXtreme شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، تیم دانشگاه یزد در مسابقات بین‌المللی برنامه نویسی IEEEXtreme از میان ۵۵۶۱ تیم شرکت‌کننده از دانشگاه‌های سراسر دنیا موفق به کسب مقام ۲۲۱ این مسابقات شد.

سید مجتبی مدرسی از بخش علوم کامپیوتر دانشکده علوم ریاضی، پوریا اعظمی و شایان شکیبا از دانشکده مهندسی کامپیوتر اعضای تیم دانشگاه یزد بودند که موفق به کسب مقام دوم در میان تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات شدند.

همچنین تیم دوم دانشگاه یزد متشکل از علی خالقی‌یکتا و بهنام بنایی از دانشکده مهندسی کامپیوتر و محسن بیژنی از بخش علوم کامپیوتر دانشکده علوم ریاضی نیز موفق به کسب رتبه ۶۴۶ این مسابقات و مقام سوم در میان تیم‌های ایرانی شد.

مسابقه IEEEXtreme یک مسابقه برنامه‌نویسی است که از سوی سازمان IEEE هر ساله در کل جهان و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان باید در طول مسابقه که ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد سوالات مسابقه را با استفاده از برنامه کامپیوتری حل کنند.

سوالات این مسابقه نسبت به مسابقات مشابه همچون ICPC از تنوع بالاتری برخوردار است. برای مثال سوال‌های رمزگشایی، تعاملی، بازی‌وار یا کوتاهترین کد نیز در بین سوالات دیده می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار