رجبی مشهدی خبر داد؛

تکمیل سوخت نیروگاه‌های کشور تا آذر/ ۷۰ درصد سوخت نیروگاه‌های کشور تکمیل است

سخنگوی صنعت برق کشور از تکمیل سوخت نیروگاه های کشور طی ماه آذر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق کشور گفت: شناسایی رمز ارز‌ها از طریق کنتور‌های ارزیابی و مصرف دوران ماهیانه و الگوی مصرف رصد می‌شوند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه استفاده کنندگان از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز یا هر فعالیت دیگری، به حقوق مردم تجاوز می‌کند، افزود: این گروه با سوء استفاده و افزایش مصرف، باعث بروز آسیب به شبکه برق می‌شوند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه صنعت برق مشوق‌هایی را برای کاهش هزینه‌های استفاده کنندگان مجاز از برق برای استخراج رمز ارز در نظر گرفته است که می‌تواند هزینه‌های آن‌ها را بیش از ۳۰ درصد کاهش دهد، ادامه داد: در صورتی که استخراج کنندگان مجاز رمز ارز از استخر‌های داخلی استفاده کنند و از سطح فوق توزیع برای این کار بهره گیرند، می‌توانند تا بیش از ۳۰ درصد از هزینه‌های برق مصرفی خود را کاهش دهند.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، در حال حاضر ۲۲۰ مگاوات معادل ۱۰۰۰ هزار مگاوات رمز ارز غیر مجاز کشف و شناسایی شده است.

رجبی مشهدی در خصوص تمهیدات سوخت نیروگاهی تصریح کرد: مخازن سوخت مایع حدود ۴۵۰ هزار لیتر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به طوری که آبان و آذر سوخت نیروگاه تکمیل می‌شود، در حال حاضر ۷۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها کامل است.

او ادامه داد: این سوخت در شرایط اضطراری استفاده می‌شود، ولی بیشتر از سوخت گاز استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: یکی از اقدامات برای جلوگیری از حملات سایبری در دست پوشش است تا از این روش جلوگیری کنیم.

رجبی مشهدی در خصوص بیمه نوسانات برق گفت: در حال حاضر هنوز قراردادی منعقد نشده است و قرار است شرکت بیمه گذار اوایل آذر مشخص شود و سپس خسارت مشترکان پرداخت خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: طبق توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، صنایع متقاضی می‌توانند از هم اینک برای احداث این نیروگاه‌ها ورود کنند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: احداث این نیروگاه‌ها کمک خواهد کرد، صنایع در صورت نیاز به افزایش تولید بتوانند این نیاز‌ها را برآورده کنند و امور خود را انجام دهند.

رجبی مشهدی در پایان گفت: به این ترتیب صنایع علاوه بر برطرف کردن نیاز‌های روز افزون خود، می‌توانند مازاد نیاز را هم در اختیار شبکه سراسری قرار دهند. ۱۲ هزار مگاوات کسری برق در تابستان ۱۴۰۰ داشتیم، رمز ارز‌های مجاز تا اوایل مهر از مدار خارج شدند و با کاهش دما و کاهش مصرف به مدار برگشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوخت رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار