تحریم کالا‌های سعودی؛ اقدام متقابل انصارالله در برابر تصمیمات ریاض علیه لبنان

عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله دراظهاراتی و در واکنش به تصمیمات ریاض علیه لبنان خواستار تحریم کالا‌های سعودی شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تنش‌ها بین ریاض و بیروت پس از اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که اعلام کرده بود عربستان و امارات به یمن حمله کرده و جنبش انصارالله تنها از خود دفاع می‌کنند، افزایش یافته است و ساعاتی پیش، عربستان ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، به سفیر لبنان ۴۸ ساعت مهلت داد تا ریاض را ترک کند؛ همچنین واردات تمامی کالا‌های لبنانی را نیز متوقف کرد.

دولت عربستان با صدور بیانیه‌ای در این باره مدعی شده است که، به منظور امنیت شهروندان با توجه به بی‌ثباتی فزاینده وضعیت امنیتی در لبنان، دولت پادشاهی ممنوعیت سفر شهروندان به لبنان اعلام می‌کند. ما به شهروندان لبنانی مقیم پادشاهی علاقه‌مندیم و آنچه ازسوی مقامات لبنانی صادر می‌شود را بیانگر مواضع جامعه لبنانی مقیم عربستان نمی‌دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: لبنان هیچ اقدامی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به این کشور انجام نداده و در زمینه استرداد همکاری نکرده است. این نقض توافقنامه همکاری قضایی ریاض است. از نتیجه روابط با جمهوری لبنان به دلیل نادیده گرفتن واقعیت‌ها ازسوی مقامات این کشور و عدم اقدام به اصلاحات در این کشور، متأسفیم.

از سوی دیگر، عربستان فعالیت حزب‌الله در لبنان و حمایت نیرو‌های انصارالله را مورد انتقاد قرار داد.

محمد علی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به اقدامات ریاض علیه لبنان پس از اظهارات وزیر لبنانی در حمایت از یمن، خواستار تحریم محصولات و کالا‌های سعودی برای همبستگی با لبنان شد.

از سوی دیگر به نقل از وبگاه انصارالله، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعاء در مذاکرات صلح یمن نیز در این راستا اظهار کرد: تصمیم و اصرار عربستان بر ادامه سیاست استکبار، شکست سنگین این کشور در یمن را پنهان نخواد کرد.

وی در ادامه اظهارات خود ضمن خطاب قرار دادن ملت لبنان اظهار کرد: ما به برادران خود لبنان اعلام می‌کنیم از کاری که رژیم سعودی انجام می‌دهد نترسند.

محمد عبدالسلام، ادامه داد: این رژیم در حال حاضر و پس از متحمل شدن شکست در یمن همانندی شیری بی‌یال و کوپال است همراه با تهدیداتی بی‌اثر و توخالی.

انتهای پیام/

برچسب ها: الحوثی ها ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار