همایش «علم حکمرانی و حکمرانی عالمانه» در قم برگزار شد

همایش «علم حکمرانی و حکمرانی عالمانه» عصر امروز در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  همایش «علم حکمرانی و حکمرانی عالمانه» عصر امروز با حضور جمعی از اساتید، نخبگان و اعضای اندیشکده‌های حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش‌های دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

در حاشیه این همایش، اختتامیه رویداد مسئله محور دین و حکمرانی همراه با رونمایی از کتاب مجموعه نشست‌های مسئله محور حوزه و دانشگاه و نمایشگاهی از دستاوردهای  موسسات مسئله محور حوزوی برگزار  شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در ابتدای این همایش عنوان کرد: هدف ازبرگزاری چنین هم‌اندیشی‌های پژوهشی حوزوی این است که کمبود‌ها بیان، مسائل بررسی و جنبه‌های مختلف پژوهشی به روزرسانی شود.

او مسئله محوری را در پایان‌نامه‌های سطح چهار حوزه‌های علمیه اصل مهمی دانست و گفت: با این وجود تعداد بسیار کمی از پایان‌نامه‌ها به موارد اولویت‌داری که از سوی معاونت پژوهش حوزه‌ها تعیین شده است نزدیک هستند و در بین همین تعداد محدود هم فاصله معناداری با نقطه کانونی موضوعات وجود دارد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه اذعان کرد: حوزه از دستاورد نهایی تحقیقات اندیشکده‌هایی که منتخب هستند و وزانت علمی دارند ،حمایت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی بیان کرد: معاونت پژوهش حوزه‌ها علاوه بر دنبال کردن آموزش ۵۰۰ مدرسه، برگزاری جشنواره‌ها، نشست‌های تخصصی و ... را نیز در بر می‌گیرد.

گفتنی است اندیشکده دین و حکمرانی با حمایت بنیاد ملی نخبگان از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۰ اقدام به برگزاری رویداد نخبگانی مسئله محور دین و حکمرانی (دلیل) در پنج میز «فقه و حقوق»، «اقتصاد اسلامی»، «سیاست گذاری رسانه»، «آسیب‌های اجتماعی» و «جهان اسلام» کرده است.

در برگزاری این رویداد برخی از نهاد‌ها و مراکز حوزوی و غیرحوزوی با اندیشکده دین و حکمرانی همکاری کرده‌اند که شامل مرکز مدیریت حوزه علمیه، قوه قضاییه، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، بنیاد احسان، شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان)، اندیشکده اقتصاد مقاومتی، مجموعه نوآوری‌های اجتماعی مبتدا، انجمن اقتصاد و انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

منبع :خبر حوزه 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.