به همت متخصصان شیرازی؛

در عملی نادر، بیمار قلبی به زندگی بازگشت

به همت پزشکان متخصص بیمارستان نمازی شیراز، در عملی نادر، بیمار دچار عارضه قلبی دوباره به زندگی لبخند زد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر حامد قدوسی جوهری فوق تخصص جراحی عروق که به همراه دکتر احمد حسین زاده فوق تخصص جراحی عروق این عمل جراحی را انجام داد، گفت: بیماری ۷۰ ساله نیمه شب با درد قفسه سینه و خلط خونی به اورژانس بیمارستان نمازی مراجعه کرد که آزمایش‌ها نشان داد قطر سرخرگ آئورت او به جای ۲ سانتی متر، ۹ سانتی متر و بسیار نازک بود.

او افزود: گشادی رگ‌ها همچون تنگی رگ ها، یک عارضه است و از هر صد هزار نفر، ۵ نفر به صورت مادرزادی یا به دلیل کهولت سن به آن مبتلا می‌شوند.

فوق تخصص جراحی عروق و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که برای نجات جان بیمار باید از طریق پا‌ها در سرخرگ او یک استنت به طول ۳۰ سانتی متر کارگذاری می‌شد افزود: این عمل نیاز به دقت زیاد داشت تا از آسیب دیدگی شاخه‌های سرخرگ آئورت و در نهایت سکته مغزی جلوگیری می‌شد.

احمد حسین زاده گفت: تنگ کردن سرخرگ، معمولا به روش عمل جراحی باز انجام می‌شود، اما به سبب شرایط حساس بیمار، تصمیم گرفته شد عمل بسته انجام شود.

او افزود: احتمال پاره شدن رگ‌ها به دلیل نازک بودن در نظر گرفته و شرایط برای انجام عمل باز نیز مهیا شده بود، اما خوشبختانه پس از ۲ ساعت عمل در بیمارستان نمازی با موفقیت انجام شد و حال بیمار هم اکنون رو به بهبود است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.