وزیر کشور:

اولویت اول دولت تامین مسکن برای زلزله زدگان اندیکا است/تسریع در روند خدمت رسانی با کمک استان‌های معین و دستگاه‌ها

وحیدی گفت: با  توجه به آغاز فصل سرما تأمین مسکن لازم برای استقرار زلزله زدگان اندیکا در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحیدی وزیر کشور گفت: کار‌هایی که باید در مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا انجام شوند را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که با  توجه به آغاز فصل سرما تأمین مسکن لازم برای استقرار عزیزانی که دچار زلزله شده اند در اولویت قرار دارد.

او افزود: تامین فضای لازم برای دام و احشام  زلزله زدگان و کار‌های پشتیبانی که باید  با فوریت برای رفع مشکلات زلزله زدگان در کوتاه مدت صورت بگیرد از دیگر کار‌هایی است که باید انجام شوند.

وحیدی با بیان اینکه کار‌های خوبی در این مدت صورت پذیرفته است، اما کافی نیست و باید روند کار‌ها سرعت بیشتری بگیرد  اظهار داشت: بنیاد مسکن متولی ساخت خانه‌ها با روش جدیدی شدند که زلزله زدگان در آن استقرار یابند.  

وزیر کشور ادامه داد: بسیج سازندگی مسئولیت ساخت آغل‌های دام‌ها و احشام را بر عهده گرفته است و هلال احمر برای رساندن امکانات فوری مانند چادر و ... مسئول شده است.

این مقام مسئول بیان کرد:  در جلسه مقرر شد با توجه به صعب العبور بودن مسیر دسترسی به روستا‌های زلزله زده به کلیه امور با جلب امکانات از سایر مناطق سرعت بخشی بیشتر صورت پذیرد و از استان‌های معین کمک بگیرند.

وحیدی در خصوص خدمات درمانی و دارویی نیز گفت:  دستیابی به پزشک و نیاز‌های درمانی در مناطق زلزله زده را  نیز با گشت‌های سیار پزشکی  و هلال احمر در کوتاه مدت و وزارت بهداشت در بلند مدت جبران می کنیم.

او با بیان اینکه بعضی از روستا‌ها با مشکل آب مواجه بودند که با ارائه بیشتر  تانکر‌های آب این مشکل نیز مرتفع می شود، افزود: برای تعمیر و بازسازی جاده‌های دسترسی نیز  وزرات راه به امور عشایر کمک می کند تا مشکلات راه‌ها نیز برطرف شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.