سفر خداحافظی مرکل به فرانسه

برلین اعلام کرد صدر اعظم آلمان که در آستانه کناره گیری از قدرت است برای دیدار خداحافظی به فرانسه می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، برلین اعلام کرد آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که در آستانه کناره گیری از قدرت است، برای دیدار خداحافظی به فرانسه می‌رود تا در شهر بوُن (شرق فرانسه) با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار کند.

 مارتینا فیتس، سخنگوی دولت آلمان در کنفرانسی خبری گفت: «این سفر بر محور تبادلات شخصی درباره مسائل کنونی سیاست بین المللی و اروپایی خواهد بود.»

او گفت «دعوت امانوئل مکرون نشانه روابط تنگاتنگ بین آلمان و فرانسه و بیانگر همکاری توأم با اعتماد بین سران دو کشور است».

پس از تشکیل دولت جدید آلمان که انتظار می‌رود در ماه دسامبر انجام گیرد، مرکل که ۱۶ سال در آلمان در رأس قدرت بود از سیاست کناره گیری می‌کند.

از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان در تاریخ ۲۶ سپتامبر، سوسیال-دموکرات‌ها که پیروز این انتخابات هستند برای تشکیل ائتلاف با حامیان محیط زیست و لیبرال‌ها مذاکره می‌کنند. چنانچه این مذاکرات به نتیجه برسد، اولاف شولتس (سوسیال-دموکرات) و وزیر دارایی کنونی آلمان جانشین مرکل خواهد شد.

محافظه کاران جناح مرکل که بدترین شکست انتخاباتی خود را تجربه کردند، برای پیوستن به مخالفان آماده می‌شوند. تا آن زمان، دولت آنگلا مرکل اداره امور کشور را به عهده دارد.

صدر اعظم آلمان پیش از این نیمه سپتامبر برای یک شام کاری با امانوئل مکرون به پاریس سفر کرده بود.

امانوئل مکرون نخستین فرد از سران خارجی بود که امسال و در ماه ژوئن به پایتخت آلمان دعوت شد. این در حالی است که شیوع کووید-۱۹ نقطه عطفی در روابط بین پاریس و برلین که همواره از آن به عنوان موتور اتحادیه اروپا نام برده می‌شود، است.

دو کشور برای مقابله با پیامد‌های اقتصادی بحران بهداشتی، ابتکار طرح رونق اقتصاد اروپا را با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد یورو مطرح کردند. این طرح بر اساس تجمیع وام‌ها در سطح اتحادیه اروپا و توزیع مجدد آن‌ها در بین کشور‌های آسیب پذیر‌تر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار