گروسی برای دیدار با حجت‌الاسلام رئیسی ابراز امیدواری کرد

مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت امیدوار است در سفر به تهران با رئیس‌ جمهور ایران دیدار کند و روابطی بر اساس «اعتماد و اطمینان دو جانبه» ایجاد شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه با اعلام اینکه خواستار روابط مطلوب آژانس و ایران است، اعلام کرد تاکنون با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور ایران دیداری نداشته اما امیدوار است در سفر پیش رو به تهران با وی دیدار کند و روابطی بر اساس «اعتماد و اطمینان دو جانبه» ایجاد شود.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این با اشاره به تمایل خود برای دیدار با وزیر خارجه کشورمان گفته بود دیدار با امیرعبداللهیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی ادامه داد: «روابط ما و ایران دائمی است و به برجام یا چیز‌های دیگر مبتنی نیست. این رابطه دائمی بر عضویت ایران در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای استوار است که از تمام کشور‌های عضو معاهده می‌خواهد که نظام پایش و بازرسی داشته باشند. البته در هر رابطه‌ای فراز و نشیب وجود دارد و ما همواره تلاش خود می‌کنیم روابطمان را در سطح مطلوب نگه داریم.»


بیشتر بخوانید:


رافائل گروسی درباره احتمال عدم حصول نتیجه در مذاکرات احیای برجام نیز گفت: «معتقدم که دیپلماسی نمی‌تواند شکست بخورد. باید مطمئن شویم که تمام عناصر مهیا هستند و رسیدن به نوعی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز امکان‌پذیر است.»

مدیرکل آژانس انرژی اتمی بدون اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام گفت: «ایران می‌تواند به برنامه هسته‌ای خود در چارچوب محدودیت‌های جدی ادامه دهد و به‌طور هم‌زمان تمام ضمانت‌های لازم را به جامعه جهانی بدهد که در مسیر غلط قرار ندارد؛ به این منظور است که از بازرسان استفاده می‌شود.»

او در پاسخ به هشدار مقام‌های ایران به آژانس در خصوص انتشار اطلاعات محرمانه هسته‌ای به این ادعا اکتفا کرد که به این پیام‌ها عادت کرده است و گاهی با فشار‌ها و انتقادات مواجه می‌شود، اما در هر صورت گفت‌وگو‌ها باید ادامه پیدا کنند.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی از ایران خواست اجازه دهد تجهیزات بازرسی آژانس در تأسیسات کرج را جایگزین کند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ماه گذشته وجود غنی‌سازی مخفیانه در ایران را رد کرد و گفت: «تاکنون هیچ اطلاعاتی که نشان دهد ایران به صورت مخفیانه در حال غنی‌سازی اورانیوم است، وجود ندارد. ما در آژانس وظیفه داریم تمامی اماکن غنی‌سازی ایران را مورد بازرسی قرار داده و بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور نظارت کنیم.»

تاکنون ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است. مقامات غربی امیدوارند مذاکرات وین در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
در جهان سیاسی هر چیزی عرفی دارد و مقامات هم سطح با هم دیدار می کنند. شما هم سطح رئیس جمهور یک کشور نیستید که بخواهید جناب آقای رئیسی رئيس جمهور ایران را ملاقات کنید جایگاه سیاسی شما در حد ملاقات با رئيس سازمان انرژی اتمی است.
این که شما در دولت آقای روحانی مفتخر شدید با رئيس جمهور و وزیر امور خارجه ایران دیدار کنید به خاطر ضعف سیاسی و دیپلماتیک دولت سابق ایران بود و اجازه نمی دهیم این موضوع رویه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
اگه به همه کشورها اینجور سرکشی کنه 5 سال یکبار سهم ما میشه.
دم بدم میخاد بیاد اینجا. چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید ۱
۱۳:۱۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
این آقا که وقت محکوم کردن اقدام های تروریستی علیه برنامه هسته ای و دانشمندان ما که میشه میگه ما سازمان سیاسی نیستیم و کاری به این چیزا نداریم در حالیکه یکی از وظایف اصلی آژانس هست چی شده که اکنون این آقای غیر سیاسی می خواهد با بالاترین مقام سیاسی ما دیدار کند!!؟؟ ایشون نهایت اجازه داشته باشه با رییس سازمان هسته ای که یک مسئول فنی هستن درخواست ملاقات داشته باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
شماها تو کشور خودتون کار و زندگی ندارین ..؟؟؟؟؟؟؟
دوباره خنسی خوردین...
روباه های حیله گر... پنیر بی پنیر...!!
آندرستند..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خخخخخخخ


*** دقت کردین اینا کلا" چه گیری به " ایران و ایرانی " دارن..!!!!! !!!! !!!!!!!!! ! !! ! !!!
هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله


(((((((((((((((((( * ایران قوی * )))))))))))))))))))
جانم فدای رهبر
" تا آخر ایستاده ایم "
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
سلام ، چطوری ،؟؟ رافی..
به بقیه دنیا هم یک سری بزن.. که.. ببینی اونا چه می کنن...؟؟؟؟؟؟


*** دقت کردین چه گیری به ایران و ایرانی دارن..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله

جانم فدای رهبر
" تا آخر ایستاده ایم "
آخرین اخبار