کشف و ضبط ادوات شکار غیر مجاز در قروه

رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه از کشف و ضبط قطعات جسد جوجه تیغی شکار شده از مخفیگاه یک خاطی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، توفیق زارعی رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه گفت: در پی گزارش واصله‌ی از سوی همیاران محیط زیست مبنی بر تخلفات شکار غیر مجاز و حمل اسلحه شکاری، با رصد اطلاعات دقیق و شناسایی مخفیگاه و منزل نامبرده، مراتب جهت پیگیری به دادستانی قروه ارجاع شد.

او افزود: با اخذ حکم قضایی برای تفتیش منزل، در معیت نیرو‌های پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی قروه، واحد حقوقی و یگان حفاظت اداره شهرستان اقدام به تفتیش و بازرسی از منزل و مخفیگاه متهم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه ادامه داد: در بازرسی انجام شده از فرد خاطی، یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی تک لول، تعداد ۴۴ عدد فشنگ شکاری، یک عدد قفس فلزی، بخشی از پوست، لاشه گوشت و تیغ مربوط به گونه جوجه تیغی (تشی) که توسط نامبرده شکار شده بود کشف و ضبط شد و پس از تنظیم صورتجلسه، این شکارچی همراه با پرونده مربوطه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

زارعی تأکید کرد: همه اقشار مختلف جامعه در قبال حفاظت از محیط زیست و حیات وحش مسئولند و از همیاران و دوستداران محیط زیست تقاضا می‌شود در صورت مشاهده یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست محیطی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه یا سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: محیط زیست ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.