اعتراض شدید تشکیلات خودگردان به توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مصوبه رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از سه هزار واحد صهیونیست نشین در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سما از رام الله، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مصوبه مقامات رژیم صهیونیستی را برای ساخت سه هزار و ۱۴۴ واحد صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن محکوم کرد.

محمود عباس این گونه اقدامات یکجانبه گرایانه رژیم صهیونیستی را مردود، به شدت محکوم و تاکید کرد چنین اقداماتی باعث می‌شود آنچه از راه حل تشکیل دو کشور (مستقل) باقی مانده است، نابود و نیز قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به چالش کشیده شود و نیز پیامی برای کم اهمیت شمردن تلاش‌های دولت آمریکا (برای حل مسئله فلسطین) است.

عباس افزود: این گونه اقدامات یکجانبه و خصمانه اسرائیل، اتخاذ تدابیر و اقدامات فلسطینی‌ها را مطابق با تصمیمات رهبری فلسطین (تشکیلات خودگردان)، قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مشروع بین المللی (سازمان ملل متحد) به دنبال خواهد داشت.

ریاست تشکیلات خودگردان از دولت آمریکا خواست تعهداتش را در مورد مخالفت با توسعه شهرک سازی و اقدامات یکجانبه اسرائیل اجرایی کند.

محمود عباس تاکید کرد این گونه اقدامات اسرائیل مستلزم اتخاذ موضع قاطعی از جانب همه طرف‌های بین المللی از جمله کمیته بین المللی چهار جانبه (متشکل از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه) و شورای امنیت سازمان ملل است تا با این تصمیمات و اقدامات اسرائیل که در تلاش برای سرقت و مصادره زمین‌های فلسطینی‌هاست، مقابله کنند.

او خاطرنشان کرد: اقدامات اسرائیل باعث می‌شود اوضاع به سمت بی ثباتی و تنش پیش برود که این امر برای همگان آثار منفی به دنبال خواهد داشت.

روز گذشته شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد که شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و ساز اداره مدنی رژیم صهیونیستی به رغم تمامی موانع و فشار‌ها و مخالفت‌های آمریکا، طرح ساخت ۳۱۴۴ واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری را به تصویب رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
تشکیلات بمراتب از حماس بهترن
آخرین اخبار