افزایش ۱۶۵ درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد

ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از افزایش ۱۶۵ درصدی ترانزیت خارجی کالا از ابتدای امسال تاکنون از بندر امیرآباد به کشور‌های هدف خبر داد و گفت: هم افزایی بنادر ایران و کشور‌های همسایه دریای خزر و جابجایی کالا‌ها از کشور‌های سی آی اس به کشور‌های شرقی آسیا، حاشیه جنوبی خلیج فارس و اروپایی از عوامل مهم این افزایش است.

او صادرات کالا را مؤلفه‌ای مهم در توسعه و جهانی شدن تجارت کشور دانست و افزود: میزان صادرات کالا از بندر امیرآباد به کشور‌های حوزه سی آی اس در این مدت بیش از ۴۵۰ هزار تن بوده، که در همسنجی با تراز موجود در پارسال، افزایش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سعیدی پور همچنین مجموع رویه گمرکی بندرامیرآباد در در این مدت را بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن عنوان کرد که در مقایسه با یک میلیون و ۵۶۰ هزار تن مدت مشابه پارسال افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بندرامیرآباد در پایان، گزارشی از عملکرد بندرامیرآباد در بخش ترابری کالا در ۷ ماه گذشته ارائه کرد که بر این اساس ۵۲۳ فروند شناور و ۷۹ هزار و ۲۵۸ دستگاه کامیون جهت جابجایی کالا به بندرامیرآباد تردد داشتند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار