رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی و تعمیر واحد‌های تخریب شده در اندیکا/ خانه‌های زلزله زدگان نو نوار می‌شوند

اسماعیل نجار گفت: طی بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا مقرر شد تا مبالغی برای جبران خسارات ناشی از این زلزله به زلزله زدگان پرداخت شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص زلزله چندی پیش در شهرستان اندیکا که سبب وارد شدن خساراتی به بخشی از ابنیه و ساکنان این مناطق شده بود، گفت: طی بازدید از مناطق زلزله زده مقرر شد تا مبالغی برای جبران خسارات ناشی از این زلزله به زلزله زدگان پرداخت شود.

او افزود:  طی پیشنهادی که به هیات دولت شده، درخواست کردیم برای نوسازی هر واحد شهری ۲۴۰ میلیون تومان و برای هر واحد روستایی ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شود.

نجار با بیان اینکه در مورد واحد‌های تعمیری یعنی واحد‌هایی که زلزله منجر به تخریب آن‌ها نشده و نیازمند تعمیر هستند هم پیشنهاد تامین اعتبار ۹۵ میلیون تومانی داده شد، اظهار داشت: برای ساخت و تجهیز محل‌های نگهداری از احشام نیز پیشنهاد تامین اعتبار ۳۰ میلیون تومانی داده شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: این مبالغ در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به هیات دولت پیشنهاد شده است، همچنین برای هزینه صدور پروانه ساختمانی شهری مبلغ ۱۰ میلیون تومان و برای هزینه صدور پروانه ساختمانی روستایی مبلغ ۲  میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیر بنایی به استان خوزستان پیشنهاد شده است که در صورت تصویب در اختیار دستگاه‌های متولی قرار خواهد گرفت.

نجار گفت:  تا رفع کامل مشکلات مردم زلزله زده در کنار این افراد خواهیم بود و به طور مداوم پیگیر هستیم تا زلزله زدگان مشکلی نداشته و نیازهایشان به طور کامل رفع شود.

او با بیان اینکه  با تشکیل پرونده برای زلزله زدگان، فرآیند جبران خسارات آغاز خواهد شد، افزود: با توجه به محرومیت منطقه حداکثر‌های ممکن از لحاظ اعتبارات و کمک‌های بازسازی در پیشنهاد مصوبه دولت لحاظ خواهد شد و به همین جهت در پیشنهاد اعتبار تنظیمی برای اخذ مصوبه دولت با ملاحظه بالا بودن هزینه تمام شده فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز به دلیل صعب العبوری و توپوگرافی خاص منطقه، حداکثر مساعدت در مقایسه با حوادث مشابه انجام شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.