نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد:

گسترش زائرسرا‌های ارزان قیمت در دستورکار شورای ششم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به واسطه وجود مضجع نورانی امام رضا (ع) در این شهر یکی از وظایف مهم مدیریت شهری پیگیری تسهیل در امور زائران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی ناصحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد پس از بازدید از زائرسرا‌های ارزان قیمت در مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی زائران امام رضا (ع)، مربوط به بحث اسکان‌شان است که متاسفانه با افزایش هزینه‌های اقامت زائرین، حضور آن‌ها را کمرنگ خواهد کرد.

او با اشاره به اهمیت موضوع زیارت و معنویت ناشی از آن، افزود: دوره ششم مدیریت شهری مشهد بر خود وظیفه می‌داند با ایجاد و گسترش زائرسرا‌های ارزان قیمت در جهت تسهیل هرچه بیشتر و رفع دغدغه اسکان زائرین امام رضا (ع) کمک کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بسته به نوع نیاز استان‌ها، مدیریت شهری در توسعه و بهره برداری از زائرسرا‌های ارزان قیمت با تمام توان پای کار است؛ این مشارکت‌ها شامل تامین زمین، تخفیف در عوارض و پروانه ساخت رایگان بوده است.

ناصحی بیان کرد: آن چیزی که امروز به عنوان زائر سرا‌های ارزان قیمت دیدیم، با بسیاری از هتل‌های خوب از نظر طراحی و کیفیت برابری می‌کرد که انشاالله به دریافت هزینه‌های حداقلی میزبان زائرین امام رضا (ع) خواهد بود؛ بنیاد زائر هم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه داشته و پشتیبانی مدیریت شهری مشهد نیز همراه‌شان خواهد بود.

او در خصوص برخی زائرسرا‌های ارزان قیمت که وضعیت‌شان مشخص نیست، تصریح کرد: ما به عنوان مدیریت شهری مشهد، زمین مورد نیاز زائرسرا‌های ارزان قیمت برای همه استان‌ها را تامین و بحث پروانه ساخت‌شان را به صورت رایگان فراهم کردیم؛ اما برخی استان‌ها به هردلیلی شروع عملیات ساختمانی را نداشتند که در مرحله اول با توجه به تغییراتی که در دولت صورت گرفته، به آن‌ها فرصت می‌دهیم و اگر به نتیجه نرسند از بند فسخ موجود در قرارداد‌ها استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار