گفت و گوی تلفنی وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره مسائل دفاعی و امنیتی منطقه

برخی از رسانه‌های ترکیه از تماس تلفنی آکار و آستین و رایزنی دو طرف درباره مسائل دفاعی و امنیتی منطقه خبر دادند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی طبق گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع ترکیه، حلوصی آکار وزیر دفاع این کشور در تماس تلفنی با لوید آستین همتای امریکایی خود درباره موضوعات مختلفی به گفتگو و رایزنی پرداختند.

طبق این گزارش آکار و آستین در این تماس تلفنی اقدام به بررسی مسائل دوجانبه و منطقه‌ای دفاعی و امنیتی کرده و در ادامه بر گام‌هایی بمنظور ایجاد یک دستور کار مثبت پیش از دیدار برنامه‌ریزی شده رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تمرکز کردند.

چندی پیش اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده بود که، مناقشات موجود میان آنکارا و واشنگتن بر سر جنگنده‌های اف-۳۵ از اولویت‌های وی در دیدار و گفتگو با بایدن در اسکاتلند است.

مناقشه موجود میان آمریکا و ترکیه که منجر به حذف آنکارا از برنامه اف-۳۵ شد، پس از تصمیم آنکارا برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ ساخت روسیه آغاز شده است.

قرار است بایدن برای حضور در نشست سران گروه ۲۰ در رم عازم ایتالیا شده و ضمن دیدار با پاپ فرانسیس در شهر واتیکان، برای شرکت در اجلاس رهبران جهان در تاریخ اول و دوم نوامبر در سفری به گلاسکو در مراسم آغاز بیست و ششمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوا موسوم به «کُپ۲۶» حضور داشته باشد.

اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی نیز قرار است در هر دو گردهمایی شرکت کند و در صورت هماهنگی برنامه‌های او و بایدن، جلسه‌ای میان دو طرف برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار