حکم عجیب برای سارق ۳ بسته بادام هندی در قم به کجا رسید؟

به تازگی محکومیت فردی به ۱۰ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق برای سرقت سه بسته بادام هندی در قم به دلیل عدم تناسب جرم و مجازات حاشیه ساز شده است.

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دو روز پیش بود که  انتشار یک حکم قضایی درباره مجازات سارق سه بسته بادام هندی از یک مغازه در قم حاشیه ساز شد ؛حکمی که در آن سارق به ۱۰ ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در توضیح حکم صادره سارق ۳ بسته بادام هندی در قم گفت: در این پرونده خاص میزان مال به سرقت رفته ناچیز است، اما شخص سارق سابقه دارد و حکم صادر شده از نظر قانونی ایرادی ندارد.

او افزود: این فرد پیشتر در سرقت از منازل به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده است و در زمان این حکم تعلیقی مرتکب جرم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد:در بحث سرقت تعزیری مجازاتی که در قانون برای سارق تعیین شده بر اساس میزان مالی که مورد سرقت قرار گرفته، نیست بلکه مجازاتی که در قانون برای سرقت تعزیری در نظر گرفته شده برای نوع جرم است.

 خداییان تصریح کرد: در این پرونده خاص، هرچند که میزان مال ناچیز است، اما فرد سابقه‌دار بوده است بنابراین قاضی با توجه به شخصیت شخص و سابقه آن این مجازات را تعیین کرده است.

او با بیان این که این حکم از نظر قانونی و تطبیق با قانون ایرادی ندارد هر چند ایرادات شکلی بر آن وارد است ،گفت:بیشتر واکنش‌های صورت گرفته در فضای مجازی به این حکم، ناظر بر عدم تناسب جرم و مجازات است.

خداییان ادامه داد: آن چه در خصوص این حکم در فضای مجازی مطرح شد، این بود که مجازاتی که برای این متهم در نظر گرفته شد با توجه به میزان یا مقدار مال مسروقه تناسب ندارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار