افتتاح اولین مجتمع آموزشی ویژه دانش آموزان اوتیسمی در یزد

اولین مجتمع آموزشی خیر ساز ویژه دانش آموزان اوتیسمی استان یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، در مراسمی با حضور استاندار و معاون وزیر و رئیس مدارس استثنایی کشور اولین مجتمع آموزشی خیر ساز ویژه دانش آموزان اوتیسمی به بهره برداری رسید.

حسینی رئیس مدارس استثنایی کشور در مراسم افتتاح اولین مجتمع آموزشی در یزد،گفت: مجتمع آموزشی ویژه دانش آموزان اوتیسمی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیر بنای ۲ هزار متر مربع ساخته شده است.

او با بیان اینکه این مجتمع دارای ۱۲ کلاس درس و مراکز گفتار درمانی، آب درمانی، کار درمانی و مشاوره است، افزود: برای ساخت این مجتمع که در سه مقطع پیش دبستان، دبستان و متوسطه دانش آموز می‌پذیرد خیری به نام محمد زرکش هفت میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه با افتتاح این مجتمع مدارس اوتیسمی ما در کشور به ۵۸ مدرسه رسیده است، گفت: تا ‍پایان سال تعداد این مدارس در کشور به ۷۰ مدرسه افزایش می‌یابد.

رئیس مدارس استثنایی کشور همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار ۸۰۰ دانش آموز اوتیسمی داریم که در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستندف افزود: از سال ۸۲ این دانش آموزان زمینه تعلیم و تربیت آنها در کشور آغاز شد و تا کنون آموزش آن‌ها ۲۵۰۰ برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار