با اشاره به موضوع اخراج سفرای خارجی؛

اردوغان: در فرهنگ لغات من کلمه عقب نشینی وجود ندارد

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی رفتار اخیر خود با سفرای ۱۰ کشور اروپایی را برای جلوگیری از مداخله خارجی‌ها در امور داخلی این کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) با اشاره به موضوع عنصر نامطلوب بودن سفیر ده کشور و تهدید آن‌ها به خروج از ترکیه گفت که این اقدام او برای جلوگیری از دخالت خارجی‌ها در امور داخلی ترکیه صورت گرفته است.

اردوغان در بیانیه‌ای در پی رفتار اخیر خود با دیپلمات‌های ۱۰ کشور خارجی گفت: «من در موضع تهاجمی هستم و در فرهنگ لغات من هرگز کلمه عقب نشینی وجود ندارد.»

او در ادامه افزود: «اقدامی که ما در مورد ۱۰ سفیر انجام دادیم، نمایش زور علیه کسی نیست. این بدان معناست که خارجی‌ها حق ندارند در امور داخلی ترکیه دخالت کنند.»

اردوغان همچنین خطاب به این ده سفیر هشدار داد که از عواقب کار‌های خود آگاه باشند.

فرانسه، آلمان، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزلند، نروژ، سوئد و فنلاند، دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای مشترک خواستار آزادی عثمان کاوالا، زندانی سیاسی در ترکیه شدند.  

در پی این اقدام، اردوغان در دستوری به مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور سفرای ۱۰ کشور از جمله آمریکا، آلمان و فرانسه  را عنصر نامطلوب توصیف کرد.

عثمان کاوالا ۶۴ ساله که از چهره‌های برجسته جامعه مدنی ترکیه محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۳ از طرف دولت اردوغان به تلاش برای بر هم زدن ثبات کشور متهم شد. تلاش برای سرنگونی دولت ترکیه در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ نیز از دیگر اتهاماتی است که بر ضد عثمان کاوالا مطرح شده است. او از چهار سال پیش بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
نوبت توهم میرسه تو فرهنگ ضربالمثل فارسی هم داریم جوجو را آخر پاییز میشمرن کجا میخای بری حالا
آخرین اخبار