برگزاری همایش بین المللی ماهی شناسی در گیلان

نخستین همایش بین المللی ماهی شناسی ایران به صورت مجازی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان گفت: نخستین همایش بین المللی ماهی شناسی ایران با شرکت و سخنرانی ۱۳ کارشناس از آلمان، استرالیا، روسیه، ترکیه، اسپانیا، ازبکستان، عراق، هندوستان، صربستان و ایتالیا به صورت مجازی برگزار شد.

او افزود: ماهی شناسی ماهیان مناطق آفریقا، اروپا، آسیا، دریای خزر، مشرق زمین و ماهیان خلیج فارس و دریای عمان از موضوعات اصلی این همایش بود.

رئیس دانشگاه گیلان اظهار داشت: تنوع زیستی و حفاظت از ماهیان، آرایه شناسی و سیستماتیک ماهیان، زیست شناسی، بوم شناسی، رفتارشناسی ماهیان، ژنتیک و تکوین ماهیان، فیزیولوژی، تکثیر و پرورش ماهیان، بهداشت و بیماری‌های ماهیان، مدیریت صید و فرآوری محصولات ماهیان از جمله موضوعاتی بود که در این همایش مطرح شد.

رضی تصریح کرد: از ۳۵۰ مقاله ارسال شده از ۱۵ کشور در اروپا، آسیا، افریقا، اقیانوسیه و امریکای جنوبی به دبیرخانه این همایش ۳۰۸ مقاله پذیرفته و  ارائه شد.

برگزاری همایش بین المللی ماهی شناسی در گیلان

نهمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی ایران با همکاری انجمن ماهی شناسی ایران در روز‌های ۴ و ۵ آبان ماه به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.