در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مشکلات مالی، مهم‌ترین مسئله پیشروی شرکت‌های دانش بنیان

مدیر اجرایی یک شرکت دانش بنیان گفت: هرچند معاونت علمی و فناوری حمایت های مالی از این شرکت ها دارد، اما همچنان مشکلات مالی بسیاری داریم.

محمد مهدی ناصری مدیر اجرایی یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان چرخ‌های محرک اقتصاد کشور شناخته می‌شوند که حمایت از این شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌تواند تاحد بسیار زیادی از وابستگی اقتصاد کشور به درآمد‌های نفتی بکاهد.

او افزود: در بین تمام تاثیرات مثبتی که شرکت‌های دانش بنیان برای کشور به همراه خواهند داشت، اما همواره با مشکلاتی مواجه هستند که ادامه مسیر را برایشان سخت  می‌کند. هزینه‌های هنگفتی که شرکت‌های دانش بنیان برای پیشبرد اهدافشان به آن نیاز دارند و در کنار مالیات‌هایی که پرداخت می‌کنند  با آن مواجه هستند.

ناصری تصریح کرد: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قانون معافیت‌های مالیاتی از جمله قوانین حمایتی است که برای شرکت‌های دانش بنیان نوع یک درنظر گرفته شده است در نتیجه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نوع ۲ و ۳ موظف به پرداخت مالیات بیشتری خواهند بود در حالی که می‌توان با کاهش میزان مالیات دریافتی از تمام شرکت‌ها این هزینه را صرف انجام کار‌های تحقیق و توسعه، تولید محصولات بیشتر و پیشبرد هرچه سریع‌تر اهدافشان کرد.

مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان بااشاره به این که مالیات دریافتی از شرکت‌های دانش بنیان ۲۵ درصد است، گفت: با توجه به این که اغلب موسسین شرکت‌های دانش بنیان دانشجویان و افراد جوان هستند و معمولا مالیات پرداختی آن‌ها بیشتر از فعالیت‌های است که انجام می‌دهند بنابراین پرداخت هزینه‌های سنگین برای پیشرفت در ادامه مسیر و به نتیجه رساندن محصولات تولیدی از جمله مشکلات اصلی و اساسی  خواهد بود.

او  یادآورشد: در کنار تمام حمایت‌های که معاونت علم و فناوری برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته و در حال اجرا شدن است انتظار می‌رود تا معاونت علم و فناوری حمایت‌های بیشتری را برای شرکت‌ها از لحاظ مالی در دستور کار قرار دهد.


بیشتربخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار