وزیر نفت:

سه هزار جایگاه سوخت در کشور فعال شد/ از مردم عذرخواهی می کنیم

اوجی گفت: بالغ بر ۳ هزار جایگاه سوخت فعال شده اند و مردم می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. از مردم عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهیم که شاهد این قضایا در آینده نباشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد اوجی وزیر نفت در کنفرانس خبری ویژه برای توضیح آخرین جزئیات وضعیت اختلال در سامانه هوشمند سوخت کشور، پیرامون مشکلات پیش آمده در عرضه سوخت در جایگاه ها، توضیح داد: دشمن قصد آسیب رساندن به مردم را داشت که با لطف خدا  و صبوری مردم، این تیر به سنگ خورد.

این عضو کابینه سیزدهم تاکید کرد: بالغ بر ۳ هزار جایگاه سوخت فعال شده اند و مردم می توانند از خدمات آنها استفاده کنند. از مردم عذرخواهی می کنم و قول می دهیم در آینده شاهد این قضایا نباشیم.

وزیر نفت بیان کرد: گزارشی را به اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور دادم که ایشان گفتند بزرگترین سرمایه دولت، اعتماد مردم است و باید قدردان آن ها باشیم کارشناسان شرکت ملی پخش غافلگیر نشدند و به صورت دستی جایگاه ها را فعال کردند.

وی افزود: به تمام متخصصان حوزه IT در ۴ شرکت اصلی وزارت نفت فراخوان داده شده است و همگی مشغول فعالیت هستند. نزدیک به ۳۰۰ جایگاه برای استفاده از کارت هوشمند سوخت فعال شده و تلاش برای اتصال مابقی جایگاه‌ها نیز در حال انجام است.

اوجی با اشاره به اینکه شایعه سوخت شدن سهمیه های بنزین صحت ندارد، بیان کرد: سهمیه‌ای که در کارت سوخت است، محفوظ است و به محض فعال شدن جایگاه ها، امکان استفاده خواهد داشت.

وی افزود: شایعه گرانی بنزین صحت ندارند و چنین مسئله‌ای اصلا در دولت مطرح نیست، مشکلی در تولید و ذخایر بنزین و گازوئیل نداریم و به زودی صادرات این فرآورده‌ها از سر گرفته خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: آخرین وضعیت جایگاه‌ها نیز از سایت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وجود دارد، نزدیک به ۸۴ تا ۸۵ درصد از جایگاه‌ها برای استفاده از بنزین آزاد قابل دسترسی هستند. با نصب نرم افزار جدید، تا یکی دو روز آینده مشکل دریافت بنزین با کارت سوخت مرتفع می شود.

اوجی خبر داد: احتمالا طی یک تا دو روز آینده تمامی جایگاه‌ها امکان استفاده از کارت سوخت را خواهند داشت، در رابطه با اختلالات اخیر درگاه بانکی متصل به سامانه سوخت و امکان نفوذ به سامانه هوشمند سوخت از طریق این درگاه هنوز دلیل اصلی نفوذ به این سامانه مشخص نشده و تمامی جوانب در دست بررسی است.

این مقام مسئول یادآور شد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن جایگاه‌های سوخت را که با نصب نرم‌افزار وارد مدار خواهیم کرد و در یکی دو روز آینده این مشکل حل خواهد شد.

وزیر نفت گفت: هیچ کدام از سهمیه‌ها در کارت‌های سوخت از بین نرفته مردم نگران نباشند مابقی جایگاه‌های سوخت هم به‌زودی فعال خواهد شد و این قضایی به‌زودی حل می‌شود و ما با اقداماتی که انجام دادیم اجازه ندادیم که دشمن به هدف مورد نظر خود برسد و مردم آسیب وارد کند.

وی اظهار کرد: در مرحله اول امکان سوخت‌گیری را برای مردم فعال داریم و تمامی جایگاه‌ها را و سیستم و سامانه هوشمند سوخت خارج کردیم و به‌زودی در آینده‌ای نزدیک این مشکل هم حل خواهد شد و ما یک تیم کارشناسی خبره از دیروز فعال کرده ایم تا دلیل ایجاد اختلال و حمله سایبری را بررسی کنیم.

در پایان این نشست خبری، حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور وارد وزارت نفت شده و مشغول بررسی آخرین جزئیات مشکلات ایجاد شده در سامانه سوخت با وزیر نفت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
حتما مقصر خودتون بودید که عذرخواهی می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سامانه قطع شد و بنزین با نرخ ازاد چقدر بودجه دولت پر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
شرکت نفت نشان داد چقدر آسیب پذبر است
ففط شعار خوب میدهبم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
چرا هزینه این مشکل رو مردم باید بدهند؟! اگر مردن برایتان مهم بودند سوخت با هزینه 1500 رو به مردم میدادید بعد ایجاد اختلال نه 3000 تومن، همیشه مردم باید هزنیه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
چرا هزینه این مشکل رو مردم باید بدهند؟! اگر مردن برایتان مهم بودند سوخت با هزینه 1500 رو به مردم میدادید بعد ایجاد اختلال نه 3000 تومن، همیشه مردم باید هزنیه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اون موقع بدتر میشد. همه مردم هجوم می آوردند برای بنزین 1500 تومانی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
حرف گرانی بنزین بزنین به هکرها میگیم بنزین رو مفتی کنن
حواستون باشه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۰۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

رادیو فردا آمریکا گزارش داده بود ایران ۴۳۰۰ جایگاه سوخت دارد ،
با کدام منبع آماری ، با چه اجازه ای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
هموطن
۱۳:۰۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
پشت پرده اتفاقاتی افتاده ک بعدا رو خواهد شد وعذرخواهی شما راهی به جایی نخواهد برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مقایسه کنید با دولت قبل و به انتخاب فعلی ببالید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
شما را به خدا فقط زودتر تمام نیرو‌های دست نشانده روحانی و نمایندگان مجلس و آقازاده‌ها که برای خدمت به تفکر دولت روحانی برای این روزها در سیستم مدیریتی کشور به کار گرفته شدند را زوتر برکنار کنید تا بیشتر از این به کشور ونظام وملت ضربه نزدند مطمئن باشید کسانی را که از مجلس ویا جاهای دیگر به ارگانهایی که که هیچ توجیهی برای استفاده در آن مجموعه را نداشتند به کار گرفتند که شناخته‌شده و مشخص هم هستند که روحانی آنها را برای استفاده در این شرایط گذاشته که همچون هشت سال خودش همچنان چوب لای چرخ اقتصاد کشور ونظام بگذارند که بهانه‌ای برای تحریم ومذاکره و محتاج دشمن بودن را تقویت کنند باشگاه خبرنگاران جوان بزرگواران که شما میتوانید با مسولین ومدیران دولت صحبت کنید خواسته ملت را به گوش آنها برسانید که این افراد اگر هم قسم بخورند و عهد وتعهد هم بدهند بازهم کار خودشان را میکنند چون آنقدر ضعف ومدرک در دست دولت روحانی دارند که از ترس باز هم خیانت میکنند با این افراد هیچ عهدی نمیشود بست
Iran (Islamic Republic of)
یک هموطن - رضا
۱۲:۲۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
باسلام. خطاب به دشمنان بگویم اگر دیگر نیت تان این است که از جون مردم (مردم ستم دیده و ظلم کشیده این مرز و بوم که با گرانی و بیماری و اختلاس و دزدی و هزاران مسایل دیگر این کشور تاب آورده اند) میخواهیدبرای اختلال در عملکرد این نظام بهره برداری کنید کور خوانده اید. این مردم دیگر جان و توانی برای حضور در کف خیابان ندارند. چطور همه دارند گران میکنند خدمات شان را خوب شرکت نفت هم میگوید یه لیتر بنزین از یه لیتر آب معدنی ارزون تر شده منم باید به فکر گرانی باشم. دود گرانی به چشم مردم فقیر کشورم میرود اما خوب پولدار زخم نمیبیند و راحش را بلد است. نظام کشور چون با اسم شیعه روی کار آمده باید آبروی ریخته را برگرداند مگرنه در محضر خدا باید پاسخگوی آبروی ریخته شده شیعیان و شهدا باشد . اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ولی خوب 2 روز بنزین آزاد فرختین .بعدشم پیش خودتون گفتین نه بد هم نیست که در آینده بنزین گرون کنیم چون مردم خوب استقبال کردن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
همین که عذرخواهی میکنید و مسئولیت پذیر هستید، نشان دهنده صداقت کاری شماست.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
دمش گرم بد جور هک شدیم
آخرین اخبار