ناوگروه هفتاد و هفتم ارتش از ماموریت بین المللی بازگشت/ محافظت از ۱۳ فروند کشتی

ناوگروه ۷۷ نیروی دریایی ارتش از ماموریت بین المللی بعد از دو ماه به کشور بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ناخدا دوم ابوالفضل موسویان فرمانده ناوگروه با بیان اینکه ناوگروه اطلاعاتی _ عملیاتی هفتاد و هفتم نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۷۷ روز ماموریت بین المللی در همراهی (اسکورت)کشتی‌های نفتکش و تجاری جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ و خلیج عدن امروز چهارشنبه به بندرعباس بازگشت،گفت: دستیابی به رکورد محافظت از ۱۳ فروند کشتی نفتکش و تجاری ایرانی از خطر دزدی دریایی در آب‌های خلیج عدن و دریای سرخ از دستاورد‌های ماموریت ناوشکن الوند است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در مراسم استقبال از کارکنان این ناوشکن در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: ناوگروه ۷۷ در ۷۸ روز دریانوردی ده هزار و ۵۰۰ مایل دریایی را در آب‌هایی پیمود که سالهاست دزدان دریایی منطقه را برای تجارت دریایی ناامن کرده اند.

امیردریادار شهرام ایرانی افزود: نیروی دریایی ارتش به عنوان تنها نیروی مستقل جهان نه تنها امنیت خطوط کشتیرانی کشورمان را در آب‌های آشوب زده بین المللی بر عهده دارد که در صورت نیاز کشتی‌های تجاری دیگر کشور‌ها را هم در مقابل دزدان دریایی محافظت می‌کند.

هم اینک نیز ناو گروه دیگری از نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و دریای سرخ با هدف حفاظت از منابع و منافع کشورمان گشت زنی می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.