هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نسبت به کاهش شدید دمای هوای این استان در سه روز آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از فردا (پنجم آبان) با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به این خراسان رضوی ضمن افزایش سرعت وزش باد و ابرناکی شاهد وقوع بارش‌های رگباری بویژه در نیمه شمالی استان و ریزش برف در ارتفاعات خواهیم بود.

براساس این اطلاعیه با گسترش این سامانه ناپایدار تا روز‌های پایانی این هفته دمای هوای خراسان رضوی بطور محسوسی کاهش می‌یابد که در مناطق سردسیر و کوهستانی به صفر و کمتر از صفر نیز خواهد رسید.

علاوه بر آن از فردا و روز‌های پایانی این هفته بیشینه دمای هوا در خراسان رضوی به ۶ تا هشت درجه و کمینه دمای هوا به چهار تا ۶ درجه سلسیوس و در مناطق سردسیر و کوهستانی به کمتر از صفر می‌رسد و وزش باد شدید در مناطق بادخیز استان همراه با گردوخاک، کاهش دید و احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین لغزندگی معابر و جاده‌های خراسان رضوی بویژه جاده‌های کوهستانی، احتمال بروز خسارت به سبب وزش باد شدید، تشکیل مه و کاهش دید در جاده‌ها بویژه اوایل وقت پنجشنبه و جمعه دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه به توجه به مدیریت در مصرف منابع انرژی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، فراهم نمودن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به سبب افزایش شدت وزش باد و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد‌های جاده‌ای استان بویژه در جاده‌های کوهستانی شمال استان تاکید شده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.