صادرات ۶۰ هزار تنی کالا از چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، از صادرات ۶۰ هزار تن کالا از این استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۶۰ هزار تن کالا از این استان صادر شده است و این حجم از صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۱۸۶ درصد رشد برخوردار شده است.

او افزود: امسال، ارزش حجم صادرات استان ۳۷ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱۵ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید


رستمی همچنین از صدور ۹۳۳ مورد اظهار نامه گمرکی در استان خبرداد و اضافه کرد: اظهارنامه‌های صادر شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۵۷ درصد رشد برخوردار شده است.

او اظهار داشت: هدف‌گذاری صادراتی استان در سال ۱۴۰۰، ۳۵ میلیون دلار است هدف صادراتی استان در هفت ماهه امسال نه تنها محقق شده بلکه دو میلیون دلار هم بیشتر بوده و نسبت به هدف جلو هستیم.

رستمی تصریح کرد: لوازم خانگی نظیر بخاری برقی، آبگرمکن، لباسشویی، مفتول آلومنیومی، ورق گالوانیزه، کود اوره، مغز بادام، خوراک ماهی، آمونیاک، موکت، خمیرمایه و شیرخشک بیشترین کالا‌های صادراتی استان در سال ۱۴۰۰ است.

او گفت: بیشترین کالا‌های صادراتی از استان به کشور عراق بوده است و ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان و گرجستان به ترتیب دیگر کشور‌های هدف صادراتی استان به شمار می‌رود.

رستمی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری ۷۴ واحد تولیدی صادرکننده فعال است که پارسال سه واحد برفاب، ورق خودرو و ظریف مصور به عنوان صادرکنندگان نمونه ملی معرفی شدند.

او ادامه داد: تعهد ارزی واحد‌های صادرکننده استان از ابتدای سال ۹۷ تا شهریور امسال، ۱۸۸ میلیون دلار محاسبه شده است که تاکنون ۷۳ درصد آن معادل ۱۳۳ میلیون دلار محقق شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.